X

נגיד בנק ישראל השתתף בכנס רוטרי בנצרת

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, ביקר בנצרת והשתתף ונאם בכנס מועדון רוטרי במהלך הביקור.
הנגיד החל את הביקור בגן תעשיית ההיי-טק בנצרת שם פגש יזמים ויזמיות בתחומי הטכנולוגיה מהחברה הערבית והתרשם מהצלחותיהם וחזונם, וסייר בשתי חברות היי-טק במתחם: אמדוקס וברודקום.

ביקור בקונסרבטיון פוליפוני צילומים: דוברות בנק ישראל

בהמשך ביקר הנגיד בקונסרבטיון פוליפוני לחינוך שם למד על המיזם והאזין לביצוע מרשים של מספר יצירות מוזיקליות. לאחר מכן ביקר הנגיד בבית החולים האנגלי בנצרת ונפגש עם מספר מנהלי בתי חולים מהסביבה, שם קיימו דיון על סוגיות בנושא מערכת הבריאות ביישובים הערביים. אחה"צ נפגש הנגיד עם אנשי עסקים מובילים בתחומי הבנייה, המסחר והתעשייה שחשפו בפניו את הצרכים שלהם, האתגרים והקשיים השונים שהם נתקלים בהם, והכלים שיכולים לסייע להם להתפתח ולפרוץ לשווקים חדשים.

בהרצאתו בכנס מועדון רוטרי סקר הנגיד את ההתפתחויות הכלכליות האחרונות ומגמות ארוכות טווח, ומנה את האתגרים וההזדמנויות העומדים בפני המשק הישראלי בכלל והחברה הערבית בפרט.

הנגיד דן בהרצאתו בסוגיות מגוונות הקשורות למצב הסוציו-אקונומי של היישובים הערביים בישראל, האתגרים ודרכי ההתמודדות הנדרשים כדי להביא לפיתוחם ושגשוגם. הנגיד התמקד בחשיבות המשך שילוב האוכלוסייה הערבית בשוק העבודה, והצביע בין היתר על התפתחויות שונות בהשכלה על כלל רבדיה ועל הצורך בהשקעה בתשתיות שמנגישות את העובדים למקומות העבודה השונים.

בסיכום המצגת מנה הנגיד את הנקודות הבאות:
• "האוכלוסייה הערבית משמעותית מאוד לכלכלה הישראלית ואני רואה בה מנוף משמעותי לצמיחת המשק הישראלי."
• "המשך שיפור במיומנויות ובהשכלת העובד והעובדת הערביים ייתרמו הן לשגשוג ורווחת התא המשפחתי הערבי והן לכלכלת ישראל כולה."
• "פערי ההכנסה נובעים בעיקר מהפערים בשכר השעתי בקרב הגברים והפערים בשיעור התעסוקה בקרב הנשים. טיפול בגורמים המעכבים מהצד המוסדי (תחבורה, הקניית שפה עברית) בשילוב עידוד והמשך מגמת רכישת ההשכלה יגדילו את שיעור ההשתתפות של הנשים בשוק העבודה ואת פריון העובד הערבי ויסייעו לגידול בהכנסה הכלכלית של התא המשפחתי."
• "קיים פער במימוש זכויות סוציאליות בציבור הערבי – על הממשלה לטפל בפערי הידע שמקשים על ניצול הזכויות ועל האוכלוסייה הזכאית לפעול למימוש זכויותיה."
בסיום דבריו קרא הנגיד למועמדים מתאימים מהחברה הערבית להצטרף לשורות הבנק כעובדים מקצועיים מן המניין, על-אף קשיים גיאוגרפיים ואחרים שעומדים בפניהם. הנגיד הדגיש כי הוא מאמין ביכולות ובפוטנציאל האדיר הקיים בקרב אקדמאים ערבים וכי בנק ישראל מחוייב לקידום גיוון התעסוקה.

דן ליאורי:
Related Post