X

מתי כדאי לפנות לקונה רכב לפירוק ומה חשוב לדעת ?

כמו כל דבר בחיים, גם יומו של הרכב שלכם יגיע בעתיד ותאלצו להיפרד ממנו. זהו עשוי להיות בשל מעבר לרכב חדש יותר, בגלל תקלה או כל סיבה אחרת שתהפוך את הרכב ללא שמיש עבורכם. במקרים רבים למכור את הרכב לא יהיה פתרון ריאלי, או לעיתים לא פתרון ששווה הרבה כסף (למשל במקרה של רכב מאוד ישן), ולכן כדאי למצוא קונה רכבים לפירוק אשר תוכלו למכור לו את הרכב בסכום מכובד יותר.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
מי קונה את הרכבים?

קונה רכב לפירוק זה אדם או חברה אשר קונה מאנשים רכבים שאינם שימושיים יותר עבור בעליהם. מהרכבים הנמכרים אשר מגיעים למגרש מקצועי מייצרים חלקי חילוף לרכב אשר ניתן יהיה להתקין ברכבים אחרים. במקרה של חלקים אשר לא ניתן לשקם או להפוך לחלקי חילוף, לעיתים ניתן עדיין להשתמש בברזל שלהם.

מהסיבה הזאת העסקה היא Win-Win עבור כלל הצדדים – מצד אחד הלקוח אשר לא יכול לייצר את החלקים בעצמו מהרכב מקבל כסף עבור רכב שכבר לא שווה כלום, ומהצד השני המגרש מקבל חלקי חילוף אותם יוכל למכור בעתיד. חשוב לציין שיש גם פן אקולוגי למכירת רכבים לפירוק, מכיוון שלמעשה מדובר במחזור של חלקים קיימים על פני ייצור חדשים.

מתי למכור רכב לפירוק?

ישנם מספר נרחב של מקרים בהם כדאי למכור רכב פירוק, אולם כאן נסכם רק את המקרים השכיחים ביותר בהם כדאי למכור את הרכב לפירוק:

התיישנות של הרכב – במקרה שהרכב הוא מאוד ישן, בין אם עולות בו כבר בעיות ובין אם מתבצע שדרוג לרכב חדש יותר, כדאי יהיה למכור את הרכב לפירוק. הסיבה היא שהמחירון של רכבים ישנים נוטה להיות מאוד נמוך וכך הכסף אותו תרוויחו בשל מכירת הרכב לאדם אחר תהיה בהרבה פעמים נמוכה מאשר המכירה לפירוק.

רכב לא משומש – לא מעט אנשים מוצאים עצמם עם רכב אשר שוכב בחניה ומעלה אבק בשל איבוד הרישיון, השבתה של הרכב או כל סיבה אחרת. פעמים רבות אנשים מתייאשים מניסיון למכור את הרכב לאדם אחר, או כלל לא מתחילים בתהליך מאחר והוא עשוי להיות מורכב וארוך. במקרים כאלה מכירת הרכב לפירוק עשויה להיות פתרון מצוין שכן מדובר בשיחה אחת ולאחריה קונה הרכב יטפל בכל מה שנדרש.

רכב שעבר תאונה – תאונות עשויות לגרור נזקים אדירים לרכב אשר לעיתים עלויות התיקון שלהם יהיו אסטרונומיים. לעיתים עלות התיקון תהיה גדולה יותר או זהה לקניית רכב חדש במקומו. לכן במקרי תאונה רבים מעדיפים למכור את הרכב לפירוק וכך לחסוך בכסף.

מה חשוב שיהיה בקונה לפירוק

כשבוחרים לאיזה קונה למכור את הרכב לצורך פירוק כדאי יהיה לבחור קונה בעל יושרה ומקצועיות על מנת שיוכל גם להוציא את המיטב מהרכב הנמכר, וגם לתת למוכר מחיר הוגן בהתאם.

זהבה הופמן:
Related Post