X

משרד הבריאות שוב מתחמק מפרסום נתונים?

יו"ר עמותת "אופק-חזרה לחיים", עמיעד טאוב, פנה למשרד הבריאות לבקשת נתונים בהתאם לחוק חופש המידע בנוגע לקובלנות בנושא רשלנות וטעויות רפואיות וטרם נענה. "החוק קובע שעליהם לענות תוך 30 יום, עברו עשרה חודשים. רק שקיפות במערכת הבריאות תוכל למנוע טרגדיות", אומר טאוב.

ארגון 'אופק חזרה לחיים', עוסק בשיפור הבטיחות במערכת הבריאות, מניעת רשלנות וטעויות רפואיות במטרה ובתמיכה במשפחות שעברו משבר רפואי. כחלק מהפעילות דואג הארגון לשקיפות ופרסום הנתונים הנוגעים לרשלנות וטעויות בבתי החולים ברחבי הארץ.

עמיעד טאוב- צילום: עט תקשורת

בתאריך 9.2.2021 פנה יו"ר העמותה, עמיעד טאוב, למשרד הבריאות בבקשה לקבל את סך הקובלנות וממצאיהן מנציב קבילות הציבור על מקצועות הרפואה שאירעו בבתי החולים במדינת ישראל בין השנים 2015-2020 .
עמותת אופק ביקשה לקבל נתונים על:

  • מספר התלונות שהוגשו כנגד בתי החולים הממשלתיים (חתך שנתי ומחלקות בבתי החולים) לרבות תלונות הנוגעות למגפת 'הקורונה'.
  • מספר ועדות בדיקה שהקים נציב תלונות הציבור על מקצועות הרפואה לפי סעיף 21 לחוק זכויות החולה (חתך שנתי).
  • מספר שיחות הבהרה ושימועים על ידי נציב תלונות הציבור בעניין זה (חתך בתי חולים ומחלקות).
  • מספר תלונות של אזרחים שהוגשו לנציב קבילות הציבור למקצועות רפואיים על טעויות ורשלנות רפואית (חתך שנתי).
  • מספר הרשעות בגין רשלנות רפואית (חתך שנתי).
  • מספר קובלנות נגד רופאים, אחים ואחיות (חתך שנתי).
  • תוצאות קובלנות לרבות כמות הדיונים בבית הדין המשמעתי (חתך שנתי).

"אנחנו כבר בסוף השנה האזרחית ועד היום לא חזרו אליי עם תשובות," מספר טאוב, "מלבד העובדה שזו עבירה על חוק חופש המידע, זה מעלה חשש כי למשרד הבריאות יש מה להסתיר וכי ההתנהלות בנוגע לרשלנות רפואית לא תקינה. אי אפשר לתקן ולהציל חיים בלי שקיפות ועמידה בהוראות החוק. אם זה היחס לארגון שמייצג נפגעים, מה היחס לנפגעים השקופים עצמם? הם זוכים להתעלמות ממצוקותיהם. שוב מתגלה כי מכת הרשלנות וטעויות הרפואיות הפוגעת באלפי אזרחים מידי שנה לא מעניינת מספיק את קברניטי משרד הבריאות. אם משרד הבריאות בוחר שלא לעמוד בהוראות החוק עמותת אופק תדאג לנושא באמצעות מבקר המדינה וועדת הבריאות".

דן ליאורי:
Related Post