X

משחק המלכים בערד: נפתחה אליפות ישראל בשחמט

ערד תכתיר את השחמטאי והשחמטאית הטובים בארץ. אליפות ישראל – התחרות הכי יוקרתית שיש לשחמט הישראלי להציע – יצאה אתמול(יום ב) לדרך לראשונה בעיר הדרומית.

42 השחמטאים והשחמטאיות הטובים בישראל (32 גברים ו-10 נשים) יתחרו לאורך למעלה משבוע על התואר הנכסף, כשהתחרות תהיה פתוחה לקהל הרחב וללא תשלום. ערד עושה היסטוריה בכך שהיא מארחת לראשונה בתולדותיה את האליפות והאירוע יתקיים בהובלת מפעל הפייס, עיריית ערד ואיגוד השחמט בישראל. במסגרת האליפות הגיעו לערד אמנים בינ"ל ורבי אמנים – הכל כדי להניף בסיום את הגביע.

מסע הפתיחה של אליפות ישראל צילום: SE יח"צ

אירוע הפתיחה החגיגי התקיים היום כאשר האליפות תמשך עד ל-13.12 אז יוכרזו אלופי ישראל בשחמט. לאורך האליפות יתקיימו הפנינג שחמט במוסדות שונים בעיר, כשהמטרה היא להנגיש עוד יותר את משחק המלכים אצל תושבי ערד זאת כחלק מההבנה כי השחמט תורם רבות לפיתוח חשיבה אסטרטגית, כבוד הדדי, ויכולות קוגניטיביות משמעותיות. אליפות ישראל בערד ממשיכה את הרנסנס שחווה השחמט הישראלי, כאשר לפני פחות משבועיים ננעלה בירושלים אליפות העולם בהשתתפות 12 נבחרות מארבע יבשות שונות. בשנה שעברה אף התקיימה באשדוד אליפות העולם בשחמט לנכים.

צביקה ברקאי, יו"ר איגוד השחמט בישראל, אמר: "שמח לפתוח את אליפות ישראל בשחמט בערד. צפויה לנו תחרות מרתקת, מעניינת וצמודה. מדיניות איגוד השחמט הישראלי הינה הבאת אירועים לאומיים ספורטיביים ותרבותיים לערי הפריפריה. איגוד השחמט בישראל, בשיתוף עם מפעל הפיס, עושה כל מאמץ לעשות את האירועים הללו מחוץ למרכז על מנת לאפשר לתושבים שנמצאים במקום הללו ליהנות גם כן מאירועים גדולים וייחודיים ולהנגיש את השחמט לכמה שיותר אנשים באוכלוסייה. כיום באיגוד למעלה מ-10,000 שחמטאים פעילים לצד לימודי שחמט בלמעלה מ-1,000 מוסדות חינוך בארץ. ברצוני להודות לראש העיר, עו"ד ניסן בן חמו, ולמנכ"ל גרי עמר, שהרימו את הכפפה והבינו את היתרון באירוע כזה בעירם".

ארז גרניט מנהל תחום מלגות במפעל הפיס ציין כי "לא מובן מאליו שאליפות הארץ מתקיימת בערד. כיף גדול להיות פה. השחמט הוא מעניק ערכים של לקבל את האחר, סובלנות ולשלם על טעויות. מה שאנחנו מנסים להנחיל יום-יום לילדינו".

ראש עיריית ערד, עו"ד ניסן בן חמו, הוסיף כי "ערד גאה לארח את אליפות ישראל בשחמט, זו זכות עצומה בטח אחרי שישראל אירחה כאן את אליפות העולם, המטרה של עיריית ערד- להטמיע את השחמט כדרך חיים מי יודע אולי אלוף הארץ הבא יושב באחד מבתי הספר בערד ובעתיד הלא רחוק יהפוך לאמן או רב אמן"ץ

דן ליאורי:
Related Post