X

מפריחים את השממה: לבחור אטרקציות בדרום

עד לאחרונה, כשרצינו לצאת לטיול משפחתי או אפילו עם חברים, המחשבה האוטומטית כמעט הייתה לנסוע לצפון לצימר יוקרתי בו נוכל להעביר את הלילה לאחר יום ארוך של טיולים בנחלים והנהרות, העמקים וההרים שהצפון מציע. כעת, הגיע הזמן לגלות איזור מדהים לא פחות במדינה הקטנה שלנו – הדרום.

אולי יישמע לכם מעט מוזר, אבל אטרקציות בדרום קיימות בשפע וזאת בזכות וממש לא למרות העובדה שמדובר בסך הכל במדבר. במאמר זה, נפרט את כל הדברים הנפלאים שהנגב מציע לנו ואת הדרך הטובה ביותר ליהנות מהם.

אטרקציות בדרום שאין בשום מקום אחר

ביננו, הייתם בבניאס כל כך הרבה פעמים וביקרתם בטבריה מספיק כדי לזכור איפה כל דבר נמצא. זה הזמן לצאת לגלות אטרקציות בדרום שבחלק מהמקרים אפילו יזכירו לכם את חו"ל. כן כן, זה אפשרי, וזה קרוב יותר משנדמה לכם! ובואו נודה באמת, בתקופה שבה אנחנו לא יכולים להגיע לחו"ל, אין פתרון נפלא יותר מלהביא את חו"ל אלינו. אז הכינו לעצמכם כוס קפה ובואו לפתוח את התאבון לאוצרות שהדרום הקסום מציע לנו לגלות:

  • מסלולי טיול – נהוג לחשוב שהמדבר חוזר על עצמו, נראה אותו דבר. ובכן, זה ממש לא נכון. אם מסתכלים היטב, רואים שהמדבר משתנה כל הזמן. דוגמא אחת לכך היא החמוקים של ניצנה, סלעי אבן-גיר ענקיים שהרוח חוצבת בהם ומשנה את צורתם לאורך שנים. המקום נראה מעט כמו אדמת ירח על כדור הארץ, מרהיב!
  • פינות חמד – בין כל המדבר הזה, ניתן למצוא בקלות פינות חמד ירוקות; אלו הם המעיינות הקרירים והנפלאים שישמחו לצנן אתכם בימי הקיץ החמים אחרי מסלול טיול ארוך ומפרך. חשבו על האפשרות להנות ממעיין טבעי כשהנוף המדברי נפרש לפניכם עד האופק.
  • צימרים – כן כן, צימרים! ועוד איזה צימרים; הדרום מציע חוויית אירוח שונה מאוד מזו שבצפון. מפנקת באותה מידה, אך מיוחדת במינה. ישנם יישובים אקולוגיים (לדוגמא, לוטן) שהוקמו ברחבי הנגב ומציעים חוויית אירוח בבקתות בוץ, במכולות ישנות שעוצבו כצימר יוקרתי ומזמין.
  • כדור פורח – פעם בשנה, הדרום מתמלא במרבדים אדומים ומרהיבים של כלניות שמפריחות את השממה. בין מגוון אטרקציות בדרום כדאי לשלב בעונת האביב טיסה בכדור פורח, ולחזות בדרום האדום מלמעלה. יש משהו קסום במיוחד בשינויי הצבעים; מהחום המדברי לאדום הכלניות, ובמרחק ניתן גם לראות מרבדים ירוקים המרמזים על הקירבה למרכז הארץ.

חוויה לכל אחד

אין ספק, אטרקציות בדרום קיימות בשפע אבל ישנן חוויות בלתי נשכחות יותר מאחרות. בואו גם אתם לגלות את עולמם של הכדורים הפורחים, לצאת לטיסה בשמי הדרום באוויר הפתוח, להכיר את התחום ואפילו לעזור למדריך לקפל את הכדור הפורח בתום הטיסה וללמוד איך זה בעצם עובד. נשמע מעניין? לחץ כאן לפרטים נוספים וקביעת מועד לטיסת החלומות.

זהבה הופמן:
Related Post