X

מנכ"ל משרד הבריאות הגיע לסיור מקצועי בביה"ח כרמל בחיפה

מנכ"ל משרד הבריאות מר משה בר סימן טוב בליווי הצוות הבכיר של משרדו הגיע השבוע לסיור מקצועי בביה"ח כרמל .

הביקור נפתח במצגת מרשימה של הנהלת כרמל על מרכזי המצוינות וחוזקות ביה"ח . דורי בז'רנו המנהל האדמיניסטרטיבי של ביה"ח הציג בפני המנכ"ל את ההתעצמות הטכנולוגית של כרמל עם ההכנות האחרונות לפתיחת מכון ה MRI החדש בימים הקרובים, הערכות לקליטת PET CT, בניית חדר צנתורים שלישי ועוד במקביל דיבר מר בזרנו על מצוקת השטח הקשה בה שרוי ביה"ח ועל אתגרי הפיתוח הרבים העומדים לפתחו.

סגן מנהל ביה"ח ד"ר בני רביב הציג את ה DNA הייחודי של כרמל המשלב מצוינות יחד עם קהילה. ד"ר רביב הדגיש את המרחב הייחודי של כרמל בעבודה בשיתוף ובתוך הקהילה ואת הרצף הטיפול הרפואי הייחודי המתקיים בכרמל. כמו כן הדגיש ד"ר רביב כי ביה"ח כרמל מעניק שירות רחב למבוטחי כלל קופות החולים תוך מקסום משאבי ביה"ח לטובת החולים הקשים הזקוקים לאשפוז מצד אחד, וקידום אשפוזי בית לחולים הקלים יותר מהצד השני .

בנוסף הוצגו היקפי הפעילות של בית החולים העולים משנה לשנה וכן מורכבות הפעילות ומגוון הניתוחים והפעולות העולים גם כן בקביעות לטובת כלל אוכלוסיית צפון הארץ.

סגנית מנהל ביה"ח ד"ר שני ברוש דיברה על המשאב האנושי האסטרטגי של ביה"ח כוח האדם, והציגה את ההובלה של ביה"ח בתחום החוסן בשיטות חדשות תוך מתן מענה וחיזוק החוסן הארגוני בכל שדרת הצוותים.

המנכ"ל בסיור ביחידה לטיפול נמרץ לב צילומים: אלי דדון

מנהלת הסיעוד אהובה טל עדכנה על אתגרי הסיעוד בעיר חיפה בה יש רק 7 אחיות לאלף נפש, הגב' טל הציגה מגוון רחב  של פרויקטים ייחודיים וחדשניים בסיעוד כרמל  כמו האקדמיה למניעת זיהומים, ייעוץ הנקה אונליין, הנגשת מידע לצוותי הסיעוד באמצעות קודים ממוחשבים לסריקה ועוד. " הסיעוד שלנו קדימה, מאוד מקצועי איכותי ובולט במחלקות המורכבות " אמרה הגב' טל

במהלך ביקורו התייחס המנכ"ל לסוגיית הקמת בית החולים בקריית אתא וציין כי הנושא נמצא בבחינה בימים אלה במשרד הבריאות וכי צפוי להיות עדכון על כך בשבועות הקרובים.

המנכ"ל וצוות משרדו עם הנהלת ביה"ח כרמל

בהמשך היום ביקרו המנכ"ל וצוותו ביחידה לטיפול נמרץ לב שם הציג בפניהם ד"ר באשיר כרכבי מנהל מחלקת האשפוז הקרדיולוגי את חוזקות מערך הלב הייחודי של כרמל המשמש כאחד ממוקדי המצוינות המובילים של ביה"ח. ד"ר כרכבי עדכן את המנכ"ל וצוותו על ביצוע פעולות חדשניות בצנתור במחלקה, רצף הטיפול בקהילה, ומערך מקיף ומלא של המחלקה באבחון וטיפול במחלות לב ברמה הגבוה ביותר בישראל.

בהמשך הביקור נפגשו המנכ"ל בר סימן טוב וצוותו עם מנהלי מחלקות בכירים מביה"ח ושמעו מהם על הפעילות המורכבת והרחבה של בית החולים ועל האתגרים בפעילות בשטחו המוגבל של בית החולים כרגע, וכן תואר כיצד בית החולים מהווה מרכז מצוינות ולמידה ארצי בתחומי פעילות רבים.

בסיכום היום הודה המנכל בר סימן טוב להנהלת ביה"ח על הביקור המוצלח והמלמד ואמר  "אני מברך את בית חולים כרמל על העשייה המרובה ועל המסירות של הצוותים לטיפול במטופלים״.

את ביקור המנכ"ל בכרמל, ליוו ממשרד הבריאות, ד"ר סיגל ליברנט מנהלת מחלקת נהלים וסטנדרטים במשרד הבריאות. ד"ר שירלי לוז מהנהלת הסיעוד במשרד, יהודה צוראל מאגף התקציבים במשרד, ועוזרי ויועצי המנכ"ל קרולין חזאן ומאיה גולן .

דן ליאורי:
Related Post