X

מנכ"ל המשרד לשירותי דת בסיור בתל רגב: קצב עבודות הפיתוח וההרחבה מדהים

עבודות הפיתוח וההרחבה של בית העלמין האזורי תל רגב, בהשקעה של מאות מיליוני שקלים, מתבצעות בקצב מהיר והשבוע הגיע למקום מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס, כדי לעמוד מקרוב על ביצוע העבודות.

המנכ"ל יחד עם  ראש אגף הקבורה במשרד יצחק ישי ועוזרים בכירים, שמעו סקירה מקיפה מפי יו"ר בית העלמין אריה פרג'ון וסגנו אבי ביטון וכן יו"ר חברה קדישא חיפה עקביא וייץ על המקיפות שנעשות במקום , תוך הקפדה שלא להפריע למהלך התקין של הלוויות ואזכרות המתקיימות בבית העלמין מדי יום.

אחר כך יצאו כולם בשיירת ג'יפים לסיור בשטח החל מהגדר ההקפית הנבנית במקום, דרך כבישי הגישה החדשים, החלקות המוכשרות להקמת עשרות אלפי קברים וכן בחלקה האזרחית החדשה שנפתחה באחרונה בבית העלמין והמיועדת לקבורת חסרי דת וכאלה המבקשים קבורה אזרחית.

מנכ"ל המשרד אמר בסיום כי "קצב העבודות הוא מדהים, הכל נעשה ביעילות ועל פעי הספר". הוא שיבח את אריה פרג'ון שדוחף את מימוש הפרויקט הגדול ומקפיד על ביצועו בהתאם ללוחות הזמנים.

עבודות ההרחבה של בית העלמין המשרת כמיליון תושבי האזור, משתרעים על פני מאת דונמים. בשטח שמוסיפים תהיה צפיפות נמוכה של 700 קברים לדונם במקום 1,200 קברים לדונם. שטח ההרחבה כולל כ-59,220 מקומות קבורה, כולל קבורה אזרחית וקבורת חירום, מתוכם כ-49,000 מקומות קבורה לחברות קדישא. כמו כן תכלול העבודה סלילת כביש גישה נוסף לבית העלמין שישרת גם את הבאים לחלקת הקבורה האזרחית.

אדריכל האתר הוא איתן רונאל  ואת עבודות התשתיות מבצעת חברת אחים בן רחמים בע"מ. ובניית הקברים החדשים נעשית על ידי חברת שתית בע"מ.

לאחר דברי ההסבר, יצאו המנכ"ל ומלוויו יחד עם אריה פרג'ון סגנו אבי ביטון ורו"ח חיים קרוכמל ומנהל הפרויקט יצחק שילה מחברת נתיב, לסיור ג'יפים בשטחי ההרחבה ועמדו מקרוב על עבודות החציבה הגדולות המתקיימות בהר, סלילת הכבישים הפנימיים, הרחבת הגדר, הכנת התשתיות ועוד.

בסיום, הביע מנכ"ל המשרד לשירותי דת את הערכתו הרבה לפעולות ההרחבה המרשימות שמבוצעות בקצב מהיר, כדי למנוע מצב של העדר מקומות קבורה עתידיים וכן שיבח את יו"ר מועצת תל רגב וצוותו על התקדמות העבודה  ותרומתם לתחזוקה הולמת של בית העלמין שהוא בין היפים והמסודרים בישראל. כמו כן הבטיח המנכ"ל לדאוג להעברת התקציבים שהובטחו על ידי נציגי משרד האוצר בהקדם, כדי שלא יגרמו עיכובים בעבודות הפיתוח.

צילום של יו"ר מועצת  תל רגב אריה פרג'ון ומנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס.   צילום: ארז שטיינר

עדי ישראלי:
Related Post