X

מנכ"ל הכללית: אני מאמין בעתיד ביה"ח כרמל

" אני מאמין בעתיד בית החולים כרמל ". כך סיכם מנכ"ל הכללית  פרופ' אהוד דודסון את  הביקור שלו בבית החולים כרמל. המנכ"ל פרופ' דודסון  מלווה בהנהלה הבכירה של הכללית, סמנכ"ל חטיבת בתי חולים פרופ' מיכאל שרף, סמנכ"ל משאבי אנוש מיכאל אורן, וסמנכ"ל לוגיסטיקה ותשתיות גדי כהן הגיעו השבוע לביקור מקצועי בכרמל.

את המנכל ובכירי הכללית קיבלו מנהל כרמל ד"ר אבי גולדברג חברי הנהלת בית החולים, ומנהל מרחב חיפה של הכללית רו"ח אלי כהן . ד"ר גולדברג הציג בפני המנכ"ל ובכירי ההנהלה הראשית  את חזון בית החולים ואת תוכניות הפיתוח של כרמל לשנים הקרובות. " כרמל מוביל במפה האסטרטגית עם יתרונות ביחס האישי וברצף הטיפול והוא ומוביל במקצועיות  הצוותים הרפואיים", אמר ד"ר גולדברג . כרמל מצטיין בשירות בהיי-טאצ שלו ובמקביל ממשיך לבלוט בתחום ההיי-טק שלו.

ד"ר שרון אלרעי סגנית המנהל ומנהלת מערך האיכות והבטיחות  הציגה את תחום האיכות והבטיחות ניהול סיכונים ובטיחות המטופל בכרמל. ד״ר אלרעי ציינה כי כרמל מוביל במדדי הליבה  בציון 96.7 ציון גבוה בכל קנה מידה וכי המערך חוקר לעומק  את המידע במצפן המחלקתי ומתגמל מחלקות העומדות ומובילות במדדים.

מנהלת הסיעוד אהובה טל הציגה את תחום האיכות בסיעוד והציגה דוגמה לפרויקט ייחודי בכרמל של ראש צוות מונשמים. " התהליך החדש כבר נותן את אותותיו וראש צוות מונשמים הוא בהחלט מקור ידע מוסמך כשכל התהליך עוזר לשיפור השירות והאיכות הרפואית שלנו" אמרה גב' טל.

מנהלת השירות קרן מרום הציגה את מגמת השיפור כמעט בכל המדדים. כשכרמל מוביל בכל מדדי חווית המטופל במפה האסטרטגית. כרמל נמצא במקום הראשון בסקרי שביעות רצון של הכללית ושל משרד הבריאות. כש 6 מחלקות אישפוז של כרמל ממוקמות ראשונות בכללית .

קרן מרום ציינה כי כחלק מעבודת השיפור מתקיימת פעילות ממוקדת במחלקות, כולל בניית נוהלי עבודה, ביצוע שיחות למשוחררים והצגת הממצאים להנהלת המחלקה.

מנהל הכספים של כרמל אבי שטיינברג ומנהל משאבי אנוש אהוד פקלר הציגו את העמידה בתקציב ואת תוכניות ההתייעלות הכלכלית של כרמל. מר שטיינברג הציג כי למרות הקשיים התקציביים של כלל מערכת הבריאות בישראל, כרמל באמצעות כלי בקרת תקציב חדשניים  ועבודת פיקוח חכמה של המנהלים, מצליח באופן יחסי לעמוד בתקציבים וללא פגיעה באיכות הרפואית .

מנהל המערך הלוגיסטי עוז יאיר הציג לפורום ההנהלה את ההתייעלות בציוד הרפואי. ואת הצד הפרואקטיבי ובו הסביר עוז כיצד המערך עומד ביעד המנכ"ל  ובשאר יעדי ההתייעלות של בית החולים בהצלחה. עוז עדכן כי בבסיס העבודה הם בקרות שוטפות, מחשוב, והצגת הנתונים למנהלים תוך סיעור מוחות משותף לטובת התייעלות.

המנהלת האדמיניסטרטיבית של כרמל סיגל זומר הציגה את מורכבות וההיערכות לקראת פתיחת  מחלקת "אישפוז יום". לאחר שנתיים של רה ארגון מורכב בקומת הרנטגן ופעילות גדולה שקדמה להוצאת המערך,

מחלקת "אישפוז יום" עומדת לפני פתיחה בעוד מספר חודשים קצר. המחלקה החדשה  תכלול 3 חדרי ניתוח חדישים ומתקדמים חדר פעולות, מכון גסטרו, מכון המטולוגי משוכלל, יחידת קבלה והתאוששות רחבה, לובי קבלה חדש רחב ומודרני כשהכל מוכוון לטובת שירות טוב ומהיר יותר למטופלים ובני משפחותיהם.

ד״ר גיל לביא וקרן מרום הציגו את הפרויקט הייחודי לכרמל –" מועצת מטופלים" . מדובר בגוף יועץ להנהלת בית החולים המורכב ממטופלים ובני משפחות שעברו וחוו טיפול בכרמל ומביאים לשולחן את הזווית המאוד ייחודית שלהם כמי שחוו ונחשפו לבעיות ולקשיים המלווים אישפוז וטיפול בבית חולים.

פרט למצגות המפורטות של חברי הנהלת כרמל, יצאו המנכ"ל וצוות ההנהלה בליווי מנהל כרמל ד"ר גולדברג לסיור רגלי במחלקות . המנכל ראה והכיר מקרוב את צוות המערך הקרדיולוגי סייר במחלקה וביחידת הצנתורים והתרשם מהעשייה הגדולה של המחלקה. מנהל המערך הקרדיולוגי פרופ' משה פליגלמן עדכן את המנכ"ל וצוותו כי כרמל הינו בין הגדולים והמובילים בארץ בכמות החלפות המסתמים בצנתור ( טאבי) וכי רק בשנת 2018 הוחלפו כ -130 מסתמים בכרמל בצנתור.

במחלקה לניתוח לב וחזה פגש המנכ"ל את צוות המחלקה ומנהל המחלקה ד"ר ארז שרוני, ממנו הוא שמע על שירות ניתוחי הלב שמעניקה המחלקה ל כ -1.7 מיליון לקוחות בכל צפון הארץ תוך דגש על מענה מהיר ואיכותי לכל חולה מכל מרחב.

מנהל המכון ההמטולוגי ד"ר מאיר פרייס הציג את יתרונות המכון בכרמל . ד"ר פרייס הדגיש את החיבור בין רופאי המחלקה בכרמל ויחידת הטיפול יום ההמטולוגי בלין את הרצף הטיפולי ואת היחס האישי לו זוכים המטופלים.

את הביקור במחלקות סגר המנכ"ל בסיור במערך נשים יולדות ובפגייה אותו הציג בפניו פרופ' עופר לביא מנהל המערך בכרמל. פרופ' לביא עדכן על עליה ודרישה מוגברת ללידות בכרמל מה שמביא את חדרי הלידה של כרמל לשיא של כל הזמנים עם כ -4000 לידות בשנה. ופרופ' אבי רוטשילד מנהל הפגייה סיפר כי זו השנה החמישית ברציפות שפגיית כרמל זוכה כמצטיינת ארצית על פי נתוני משרד הבריאות.

לקראת סוף היום קיים המנכ"ל מפגש אישי ומיוחד עם מנהלי המחלקות ומנהלים בכירים בבית החולים. שם פרש המנכל" בפניהם את עיקרי התפיסה האסטרטגית החדשה של הכללית, שמע את שאלות המנהלים תוך שהוא עונה בסבלנות ובקשב רב לכל מנהל ולכל שאלה. את היום הביקור סיכמו בכירי ההנהלה הראשית במרוצות רבה .

מנהל המרחב רו"ח אלי כהן סיכם ואמר כי " כרמל הם שותפים נאמנים של המחוז. כל אחד ממנהלי המחלקות מחובר לקהילה ומחויב אליה . כרמל אולי קטן במטרים אבל בהיקף העשייה של הניתוחים והטיפולים הוא בית חולים גדול ומצטיין, כיף לנו לעבוד יחד, ותודה לכולם בשם המחוז".

מנכ"ל הכללית מר דודסון סיכם את יום הביקור ואמר " כרמל בולט במקומות הראשונים במירב הסקרים וזה כבוד גדול לכולנו. כרמל מכל הלב זאת לא סתם סיסמה, אתם מובילים בכל נושא הלב יש כאן מערך לב חזק שנמשיך לפתח אותו. כרמל מאוד טכנולוגי ואנחנו נמשיך לשמור גם על המובילות שלכם בצד טכנולוגי . יש כאן שפה מרחבית מאוד ברורה והיא אמיתית.  כל החיבורים עושים רק טוב לכולם ובעיקר למטופלים. יש כאן רוח כרמל חזקה וטובה .אני מאמין בעתיד של כרמל, אני מאמין בעתיד הכללית"  סיכם את יום הביקור המוצלח בכרמל מנכ"ל הכללית מר אהוד דודסון.

בצילומים: מנכ"ל הכללית פרופ' דודסון  והנהלת כרמל בביקור  – צילום: אלי דדון

 

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post