X

מנוף בנמל חיפה "טילטל" את המשאית לגובה הנהג נפצע ויקבל פיצויים

כמעט תשע שנים חלפו מהיום שבו נהג סמיטריילר הועף עם משאיתו באוויר בנמל חיפה על ידי מנוף ונחבל עד שבהסכם פשרה נקבע כי יורשיו של הנהג, שנפטר בינתיים, יקבלו פיצויים בסך 150,000 שקל ובכך תגיע לסיומה מסכת ארוכה של סבל וכאב.

נהג המשאית, בשנות ה-60 לחייו, הגיע במסגרת עבודתו בקיץ 2013 לנמל חיפה, שם ניסה מנוף להרים את המכולה שהיתה מונחת  על הסמיטריילר ובטעות הרים את המשאית יחד עם המכולה לגובה של כ-5 מטר. רק אז השתחרר הסמיטריילר ונחבט על הרציף כשהנהג בתוכו.

בעקבות התאונה, הועבר הנהג לביה"ח רמב"ם התלונן על כאבים בכל חלקי גופו ואובחן עם הגבלות תנועה בצוואר, רגישות ועוד. המוסד לביטוח לאומי הכיר במקרה כ"פגיעה בעבודה" וקבע  לנהג נכות של 35% לצמיתות ותשלומי תגמולים.

עו"ד סאמי אבו ורדה

כעבור כמה שנים נפטר הנהג ללא קשר לתאונה. יורשיו, באמצעות עו"ד סאמי אב ורדה מומחה לתביעות נזקי גוף, הגישו לבית משפט השלום בחיפה, תביעה נגד חברת הביטוח הכשרת הישוב שביטחה את משאית  הסמיטריילר ונגד חברת נמל חיפה בע"מ שבשטחה ארעה התאונה.

לטענת התביעה, מדובר בתאונת דרכים שעל פי החוק זכאים היורשים לקבל את הפיצוי המגיע. כמו כן התאונה אירעה על ידי מנוף שהוא רכושה של חברת הנמל, כאשר לתובעים אין את היכולת לדעת מה היו למעשה הסיבות הממשיות שגרמו לפגיעה.

 כשנתיים לאחר הגשת התביעה, הגיעו הצדדים להסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין לפיו חברת הביטוח של המשאית תשלם פיצוי של 37,500 שקל ואילו נמל חיפה ישלם סך של 112,500 שקלים.

עדי ישראלי:
Related Post