X

מלצרית שפוטרה ללא הודעה מוקדמת תובעת פיצויים

צעירה חיפאית שעבדה בחברה המפעילה רשת בתי קפה ומסעדות תובעת את מעסיקה על פיטוריה ללא הודעה מוקדמת ועל אי תשלום זכויות סוציאליות בתקופת עבודתה.

לבית הדין לעבודה בחיפה, הוגשה תביעה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה של צעירה שהחלה לעבוד כמלצרית. בסוף שנת 2016 לאחר תקופה קצרה ולאור חריצותה, היא הועסקה גם כברמנית ובנוסף  "בין יתר תפקידיה היה סגירת הקופה והסניף וזאת כשהמשמרת שלה היתה בערב" נטען בתביעה

באחד מימי חודש מרץ 2018  "ללא כל הודעה מוקדמת ולתדהמתה המוחלטת של התובעת, היא פוטרה לאלתר בניגוד לחוק, בהודעה בעל פה" נאמר בתביעה. על פי תלושי השכר שבידי העובדת, שכרה החודשי הממוצע היה כ-6,650 שקל.

לאחר שפוטרה היא פנתה למנהל העבודה שלה,, ביקשה לקבל מכתב פיטורין, משכורת אחרונה ואת כל הזכויות הסוציאליות המגיעות לה ולא שולמו , אבל דרישתה לא נענתה. היא המשיכה ופנתה אליו במסרונים ללא הועיל.  גם פניות למנהל  שנשלחו על ידי משרד עורכי הדין סאמי אבו ורדה לא נענו.

בתביעה נטען כי הפיטורין נעשו  בניגוד לחוק, לאחר שעבדה 16 חודשים, מבלי שציינו סיבה מוצדקת לפיטורין מבלי לערוך שימוע ולכן מגיע לה תשלום של חודש הודעה מראש, פיצויי פיטורין וכל  הזכויות הסוציאליות שלא שולמו כ:דמי הבראה, חופשה שנתית, הפרשות לקרן פנסיה, תשלום שעות נוספות וכן פיצוי על אי קיום שימוע. סך כל התביעה  כ-44,000 שקל ובנוסף פיצויי הלנה וריבית כחוק

עדי ישראלי:
Related Post