X

מי פה מרוקאי שיצביע – מתכונים מהמטבח המרוקאי

אין כמו ביטחון עצמי של מרוקאים, וכל מי שמבין בבישול מסכים איתם (כמעט) תמיד. האוכל של המרוקאים הוא שילוב מנצח של טעם וריח, חריפות ומתיקות, שמנצחים על חגיגה ללשון שאי אפשר לעמוד מולה. פעם אמא הייתה מכינה בדיוק את האוכל שאמא שלה הכינה, לפי המטבח המקורי ממנו הגיעה, עם השנים וההתערבבות המגזרית בין העדות בישראל, הזמן עשה את שלו והקרבה יצרה את המציאות שבה כולנו מציצים אל המטבחים של השכנים ומעתיקים כל מה ששווה, וכשהשכנים שלנו מרוקאים יש הרבה שווה…

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

אבל למרבה הצער, כך אומרים רבים מאלו שטעמו ונכוו, זה פשוט לא זה. גם מי שבטוח שהוא מכין את המאכלים המרוקאים באופן המדויק ביותר, מגלה את הטעות המרה מול צחוקו המגחך של החבר המרוקאי שלו, הטוען שהתוצאה המדהימה כלל אינה מתקרבת למנה המרוקאית המקורית שאשתו מכינה בקלות.

איך מכינים מתכונים מהמטבח המרוקאי

בשביל לבשל מתכונים מהמטבח המרוקאי צריך להיות מרוקאים, כך לפחות טוענים המרוקאים עצמם, ואפשר לומר שלולא בלוג פודיק הם היו צודקים. הסיבה לכך היא פשוטה ומורכבת כאחד, מרוקאים יודעים לבשל, והידע הזה מורכב עבור מי שלא גדל עליו. זיהוי הטעמים המהיר, השילובים העזים וההבנה המעמיקה בהם, הם מושגים נרכשים אשר עבור מרוקאי יהיו בסיסיים, אבל מי שלא נולד במשפחה יתקשה להתמודד איתם. זו הסיבה שזה ממש לא יוצא לכם אותו דבר, גם אם שאלתם אלף פעמים וקיבלתם את אותו מתכון בדיוק, וגם אם אתם יקים שמעתיקים מתכונים בכתב עגול וגדול ומקפידים על ההוראות בקפדנות ללא כל יוצא מן הכלל, בעצם הסיכון גדל במיוחד אם אתם יקים…:) כך או אחרת, מתכונים מהמטבח המרוקאי זקוקים ליותר מהוראות בסיסיות ולו המדויקות ביותר, הם זקוקים למישהו שיסביר את כל מה שמובן מאליו במטבח המרוקאי אבל ממש לא ברור מחוץ לו.

מה מציעים במטבח המרוקאי של שחר חן

בלוג פודיק, מציע לכם לערוך הכרות ידידותית עם מתכונים מהמטבח המרוקאי פרי יצירתו של שחר חן. במקרה הזה אתם הולכים לגלות את המטבח המרוקאי מחדש כמו שמעולם לא האמנתם שאתם מסוגלים. מדובר במגוון עצום של מתכונים מרוקאיים ממש כמו שהם צריכים להיות, מלווים בהוראות וסרטונים שאין סיכוי שלא תצליחו להתמודד איתם.

העבודה המעמיקה של שחר חן על סגנון הבישול וההכנה יצרו הוראות בשיטות מדויקות במיוחד, ציון נקודות מפתח בהכנה שמעולם לא חשבתם עד כמה הם מהותיים אבל מתברר שהם משפיעים על הטעם והמרקם הסופי באופן בלתי ניתן לתיאור, שימת לב לכל פרט שולי שיש לו משמעות עמוקה על ספיגת הטעמים והשילוב ביניהם, וגם שימוש בטכניקות של סבתא ממרוקו שאפילו חלק מן המרוקאים שביניכם לא יודעים להשתמש בהם נכון.

יש לכם הרבה מה להציע?

הרבה יותר ממה שאתם חושבים. בבלוג פודיק תוכלו למצוא בקטגוריית מתכונים מהמטבח המרוקאי את כל מה שמרוקאי צריך, ואת כל מה שיש אצל השכנים המרוקאים והילדים שלכם רוצים גם. החל ממטבוחה מרוקאית אמיתית חריפה חריפה שהופכת כל מנה למעדן מושלם, דגים מרוקאיים לשבת ואירוע חברתי שמח, ועד קלאסיקות מרוקאיות שאין מי שלא מכיר, ועד לרעיונות מקוריים היישר מהמטבחים המרוקאיים הגדולים בעולם. בבלוג פודיק לא מוותרים ותמיד מוסיפים להתעדכן בחדשות שמגיעות מבתי השפים הגדולים בעולם, ולהרכיב מהם יצירות אומנות טעימות מטריפות כל פעם מחדש. השימוש המושכל במטבחים השונים מעניק את היתרון הגדול של בלוג פודיק על כל מתכון אחר, וההוראות הברורות שמפרטות כל צעד עד לכוכבית הכי פחות בולטת מצעידה את קוראי בלוג פודיק למטבח המרוקאי

דן ליאורי:
Related Post