X

מי יכול להיות מטיס רחפנים ?

תמיד אמרו לך שאתה מעופף? רצית להיות טייס וגילית שאתה חייב משקפיים? אין ספק כי היכולת לעוף, או לפחות לטוס, הינה בין היכולות המעניקות יותר מכל תחושה של חופש. אלו שהטיסו מטוס בעברם מכירים את הריגוש העולה במעלה הגב ומציף את הגוף לקראת כל טיסה. אבל מה קורה כשאי אפשר באמת לטוס בעצמכם?

בשל העלייה ההולכת וגוברת בפופולאריות של רחפנים והשימושים ההולכים ומתרבים בהם למטרות שונות ומגוונות, נולד בשנים האחרונות מקצוע חדש בשוק: מטיס רחפנים.

מי הוא מטיס רחפנים?

רבים ממטיסי הרחפנים כיום אינם אלא חובבנים הנהנים מהאפשרות בזמן הפנוי שלהם. עם זאת, עדיין לא מדובר באנשים שיכולים ומורשים בהטסת רחפנים באופן מקצועי. יש מי שיופתע לגלות, אבל נכון להיום על מנת להטיס רחפן באופן מקצועי ובתור מתן שירות מקצועי – יש צורך ברישיון מתאים.

מה עושה מטיס רחפנים?

השימושים הרבים שמעניק הרחפן לכל מקצוע פותחים מגוון רחב של אפשרויות שלא ניתנות ליישום אלמלא יתרון הגובה של הרחפן וחופש התנועה שלו באוויר. החל מהשמעת סאונדים מסוימים, דרך צילום בגבהים ועד למעקב אחר אנשים או גופים.

כך, כאשר מדובר בצילום של סרט למשל, הבמאי עצמו לא יצא להטיס את הרחפן ויש צורך במי שיטיס אותו עבורו. כך הוא הדבר גם בנוגע להטסת רחפנים עבור חוקר פרטי, עבור מוסד כלשהו ועוד. אם אתם רואים את עצמכם מטיסים רחפנים במשך היום ונהנים מהאפשרות להמשיך כך לאורך כל היום  – עבודה כמטיסי רחפנים יכולה להיות אידאלית עבורכם.

רישיון להטסת רחפן

כאמור, החוק בישראל מחייב מטיס רחפנים להחזיק ברישיון מתאים. רישיון של מטיס רחפנים ניתן לקבל בעת סיום קורס בתחום בבית ספר מקצועי לטיסה. נכון להיום קיימים מספר קורסים ייעודיים להטסת רחפנים למטרות שונות כאשר כל קורס מכיל תכנית לימודים המתאימה לאופי ההכשרה הנדרש.

מה לומדים בקורס הטסת רחפנים?

קורס הטסת רחפנים כולל מגוון רחב של מקצועות שונים בתוכו – החל מהרובד התיאורטי, דרך הרובד המעשי ועד להתנסות מעשית בפועל על מנת לרכוש את המיומנויות החיוניות להטסת הרחפן על פי החוק.

החוק קובע כי כדי לקבל רישיון של מטיס רחפנים מקצועי על האדם להיות בעל ניסיון של לפחות מספר שעות מעשיות בהטסת רחפנים – ובאופן זה הוא רוכש את המיומנויות החיוניות להטסה. בסיום הקורס ולאחר ההתנסות בוגרי הקורס יכולים לקבל את הרישיון ולהשתמש בו על מנת להתקבל למשרות שונות של הטסת רחפנים.

בחירה חכמה בקורס מטיס רחפנים

נכון להיום בישראל קיימים מספר קורסים המעניקים ללומדים רישיון הטסת רחפנים ועם זאת, לא כל קורס הינו המתאים להכשרת מטיסי רחפנים לעבודה מקצועית בשטח. כמו כן, על הלומד לבדוק את איכות ההוראה בבית הספר הרלוונטי על מנת לוודא כי המורים הינם בעלי הניסיון הנדרש והיכולת להתאים את עצמם לרמות הלימודים של הלומדים בקורס.

עדי ישראלי:
Related Post