X

מינוי מוצלח ברפואת הקהילה ואפידמיולוגיה בכרמל

פרופ' וליד סליבא מונה כמנהלה החדש של המחלקה לרפואת הקהילה ואפידמיולוגיה במרכז הרפואי כרמל. פרופ' סליבא משמש גם כיו"ר רשות המחקר של ביה"ח והוא מתכנן להוביל את שני הגופים והמחלקות לאיכות ולרמה הגבוה ביותר.

"אני מאמין בהון האנושי וביכולות המקצועיות המצוינות של צוותי המחלקה, אנחנו מתחייבים להעניק את השירות ברמה המקצועית והאיכותית הגבוהה ביותר לטובת כלל מבוטחי שירותי בריאות כללית " אמר פרופ' סליבא.

פרופ' וליד סליבא הגיע לביה"ח כרמל בשנת 1995 כרופא סטז'ר צעיר במחלקה הפנימית ומאז הוא מחובר בכל נימי נשמתו לעבודה ולאנשים בכרמל.

פרופ' סליבא לוחץ יד עם מנהל ביה"ח ד"ר גולדברג צילום – אלי דדון

למרות קולות המלחמה שמסביב העניק בטכס מרגש מנהל ביה"ח כרמל ד"ר אבי גולדברג בהנהלת ביה"ח את כתב המינוי לפרופ' סליבא. באירוע השתתפו וברכו את פרופ' סליבא על המינוי החדש, ד"ר שני ברוש סגנית המנהל, ד"ר אריה ביטרמן יו"ר וועד הרופאים, ד"ר אורי סגול נציג וועד הרופאים והגב' דלית קלר ממשאבי אנוש.

במסגרת תפקידו כמנהל המחלקה לרפואת הקהילה ואפידמיולוגיה יהיה אחראי פרופ' סליבא על מערך חולים כרוניים של שירותי בריאות כללית אשר מבצע רישום ואיתור של חולים במחלות כרוניות ע"פ הגדרת  משרד הבריאות וזאת לצורך חישוב תקרת ההשתתפות של החולה הכרוני בעת רכישת תרופות. ע"פ בסיס רישום המחלות הכרוניות מבצעת המחלקה של פרופ' סליבא ניטור של התחלואה הכרונית במטרה לבדוק תבניות ומגמות בתחלואה. בנוסף במסגרת תפקידו פרופ' סליבא אחראי על התוכנית הארצית לגילוי מוקדם של סרטן השד שכוללת מערך הזימון הארצי לממוגרפיה וביצוע ניטור ובקרת איכות על תפקודה של התוכנית. פרופ' סליבא משמש גם כיו"ר רשות המחקר שפועלת לקידום המחקר בביה"ח כרמל.     

פרופ' סליבא בעל התמחויות ברפואה פנימית ובבריאות הציבור. פרופ' סליבא נחשב לחוקר מוביל ותחומי המחקר שלו כוללים בין היתר אפידמיולוגיה של מחלות לב, שבץ מוחי, פרפור פרוזדורים, קרישיות יתר, המועילות והבטיחות של תרופות וחיסונים המבוססים על נתונים מהעולם האמיתי. פרופ' סליבא פרסם עד כה כ- 200 מאמרים בכתבי עת מהמובילים בתחום הרפואה והא רואה חשיבות רבה בליווי והדרכה צמודים של חוקרים צעירים בעלי עניין במחקר והפיכתם לחוקרים עצמאיים בעתיד. פרופ' סליבא מלמד בפקולטה לרפואה של הטכניון ובתקופת עבודתו בביה"ח כרמל כיהן במספר תפקידים בפקולטה לרפואה, בבית החולים ובמשרד הבריאות.   

"אני מאמין שעל מנת להצליח לא מספיק לסמוך על היכולות שלך כמנהל אתה חייב להאמין ביכולתם של אנשי הצוות, לפרגן, להקשיב ולתת להם הזדמנות לשגשג ולפרוח" אומר פרופ' סליבא. כשיש לו קצת זמן פנוי אוהב פרופ' סליבא לטפל בגינה וגם לבלות עם המשפחה ולטייל בעולם.

פרופ' סליבא בן 55, תושב שפרעם, נשוי לסוהא רופאת נשים במקצועה ואבא גאה לשלוש בנות, נדין בת  24 סטודנטית ברייכמן לניהול עסקים וכלכלה, מאיה בת 20 שתתחיל השנה לימודיה בטכניון בהנדסת נתונים ומידע וקוראל בת 16 תלמידת תיכון.

זהבה הופמן:
Related Post