X

מיזם חדש באונקולוגית ילדים ברמב"ם: איש הפאזלים של "עזר מציון"

כל מי שנקלע לאשפוז עם ילדים, יודע עד כמה קשה להעביר איתם את הזמן בשעות ארוכות ללא מסגרת לימודית וחברתית. פרויקט חדש של עזר מציון במחלקה האונקולוגית לילדים, בבית החולים רמב"ם בחיפה, נועד להקל על הילדים וההורים ולתת להם מעט רגעי נחת ואושר בתוך ימים ארוכים ולא פשוטים.

מי שמוביל אותו הוא "איש הפאזלים" של העמותה אלעד פריד. פריד (44), תושב חיפה, מלבד עבודתו בחברת רפאל, חובב פאזלים ומקדיש לא מעט זמן בשעות הפנאי שלו להרכבה ובניה של פאזלים. כעת, הוא החליט "לעשות שימוש" בתחביב האישי שלו על מנת להעלות חיוך על פניהם של ילדים שמתמודדים עם מחלת הסרטן. אחת לשבוע הוא מגיע למחלקה האונקולוגית לילדים בבית החולים רמב"ם עם ערכות פאזלים, מחלק לילדים ויושב ומרכיב איתם יחד.

"איש הפאזלים " מתנדב עם ילדים חולים: צילומים: "עזר מציון"

"המטרה היא להוציא אותם מהמיטות ומהמסכים של הנייד ולתת להם ליהנות ולהרגיש קצת יותר טוב בתוך כל הקושי שהם נמצאים בו", מסביר פריד, " לראות אותם נהנים ומצליחים אפילו במעט להתנתק מהמקום שהם נמצאים בו- זה עולם ומלואו עבורם".

אחת המטרות מבחינתו של פריד זה ליצור קשר וחיבור עם הילדים שיימשך לא רק בזמן הביקור השבועי- "אתה יושב עם ילד בן 14 שמספר לך שהחוויה הזו מזכירה לו את הילדות ומתחילים לבנות יחד, ואחרי יומיים הוא מתקשר ומספר לך שהוא סיים להרכיב פאזל של 500 חלקים- זה מרחיב את הלב באופן שקשה לתאר".

הקשר של פריד לעמותת עזר מציון לא החל עם מיזם הפאזלים. פריד מנהל בהתנדבות בשנים האחרונות מספר קבוצות במיזם ההתנדבות הארצי של העמותה –"מחוברים לחיים". המיזם כולל 16,000 מתנדבים מרחבי הארץ ומסייע בכל נושא אפשרי לחולים, קשישים, בני משפחותיהם ועוד. פריד מנהל (עם 2 מנהלים נוספים) קבוצות מתנדבים של "מחוברים לחיים" באזור הקריות, קבוצה ייעודית שמוביל בחברת רפאל ויחד עם רעייתו כרמית, אחות ברמב"ם, הם מנהלים קבוצה לסיוע לכל פניה בתוך בית החולים.

פריד מתכוון בקרוב להרחיב את הפעילות עם הילדים- "חשוב לנו להגיע גם לילדים שמגיעים לטיפולים במחלקת "אשפוז יום" בבית החולים. כבר קיבלתי אישור עקרוני ממקום העבודה כך שאוכל להגיע עם הפאזלים גם בשעות הבוקר ולשמח קצת את הילדים שמגיעים ועוברים טיפולים לא פשוטים".

עדי ישראלי:
Related Post