X

מומחי רעלים סבורים: בסם נייס גיא בצפון הוכנס רעל עכברים

הזיהוי ו"הרמת הדגל" של תופעה מסוכנת שמסכנת חיי משתמשים בסם נייס גיא זוהתה ברמב"ם ביום חמישי האחרון, ע"י אנשי המרכז הארצי למידע בהרעלות הממוקם ברמב"ם.

ד"ר יעל לוריא, מנהלת המרכז הארצי למידע בהרעלות: "דווח לנו ברביעי האחרון על אדם שהגיע עם דימום לא מוסבר, ואז נזכרו שהיה חולה נוסף עם סיפור דומה. בחמישי בבוקר כבר היה לנו די ברור שמדובר בתופעה מסוכנת ודיווחנו למשרד הבריאות. מאז הצטברו אצלנו שבעה. מקרים, האחרון שבהם הגיע היום, יום ראשון בערב. אחד מהחולים שהגיעו סובל מדימום מוחי, ומוגדר במצב קשה מאוד. השאר מוגדרים קל – בינוני. הקושי בתחילה לזהות היה מכיוון שכל אחד נפגע במקום שונה – דימום בשתן, דימום בכבד, דימום בחניכיים ודימום מוחי".

חדר מיון ברמב"ם צילום דוברות רמב"ם

על השאלה מהי הסברה לחומר שגרם לפגיעה הקשה, אומרת ד"ר לוריא: " בשנת 2018 דווח על אירוע דומה של אשפוזים עם דימומים אצל צרכני סמים באילינוי בארה"ב. שם נעשתה אנליזה שזיהתה הימצאות של רעל עכברים שיש בו חומרים נוגדי קרישה. האירוע הזה נראה לנו דומה. צריך לחכות כמובן לאנליזה סופית של החומר".

בתשובה לשאלה מדוע מפיץ סמים ירצה להוסיף חומר רעיל לסם פיצוציות? אומרת ד"ר לוריא: " יש מספר סברות – או שמדובר בצורך להגדיל נפח של הסם, או אמונה שהדבר משפר יעילות של הסם או גורם להיות פעיל יותר זמן. ייתכן גם שמדובר בטעות – ריסוס ברעל עכברים בזמן ייבוא הסם והאחסון שלו, במטרה להגן עליו מעכברים. לנו כחוקרים אין מושג מה הסיבה".

ד"ר לוריא מדגישה שמהרגע שהתופעה זוהתה ברמב"ם ודווחה למשרד הבריאות – הצטרפו למעגל הטיפולי אנשי המכון ההמטולוגי ברמב"ם, עם ד"ר רון הופמן – מומחה לנושא קרישת דם כדי להוביל את הטיפול המציל חיים בנפגעי סם הפיצוציות המורעל.

עדי ישראלי:
Related Post