X

מה מומלץ לעבודות ניסור וקידוח בטון

אם אתם לא מכירים את עבודות הניסור או קידוח הבטון, אתם לא לבד. מדובר באחד הטרנדים החמים של עולם הבניה שבא לתת מענה למגוון מקרים שבהם עולה הצורך לשבור או לפתוח פתח בקיר, רצפה או תקרה שעשויים מבטון.

לפניכם טיפים שימושיים לעבודות ניסור וקידוח בטון שיעזרו לכם לבחור את הספק המומלץ במחיר המושלם ולבצע את העבודה בבטיחות מקסימלית.

מהו ניסור בטון?

אחד המאפיינים הבולטים של הבנייה המודרנית הוא שימוש נרחב בבטון מסוגים שונים. אין ספק שזהו אחד מחומרי הגלם החשובים בבנייה ושיפוצים אך מה שהופך אותו לכל כך חשוב, גם מהווה מכשול כשצריכים לשבור אותו.

מסור יהלום לבטון

כדי להבין כמה גדול האתגר, כל מה שצריך לעשות הוא לחשוב איך לשבור חומר שמחזיק בניינים שלמים…יתירה מכך, מאחר שישראל היא המדינה היחידה בעולם שהחוק מחייב בנייה של מרחבי ביטחון ממוגנים עשויי בטון בכל דירה, האחוז היחסי של הבטון בסביבת המגורים שלנו הולך וגדל אפילו ביחס לעולם.

כל אלה מביאים לכם ששירותי ניסור וקידוח בטון מבוקשים במיוחד כמעט בכל שיפוץ שמצריך פתיחה של דלת או חלון, שבירת קירות עשויים בטון ואפילו במקרים שבהם עולה הצורך לפתוח פתח בין קומות.

כפי שניתן לראות, במדריך לחיתוך וניסור בטון ביהלום באתר 'פרו בטון' מובא הסבר מקיף לאופן הביצוע של העבודה כשעיקריה מובאים לפניכם.

הניסור מבוצע על ידי מסורים שמונעים בדרך כלל על ידי מנוע חשמלי המסובב גוף עגול ומשונן שמצופה בשבבי יהלום. שבבים אלה יחד עם הסגסוגת המורכבת של הגוף העגול מאופיינים בחוזק וקשיחות מאוד גבוהים עד כדי כך שהם יכולים לחדור כל סוג בטון כמעט ללא בעיה.

מגוון סוגים של מסורי בטון מאפשרים לבעל המקצוע לבצע שלל עבודות – החל מחיתוך חומה, דרך פתיחת פתח בממ"ד ועד ניסור של מבנים שלמים.

רגע, אז מה זה קידוח בטון?

ניסור בטון מהווה אחד מתוך שני נדבכים של השירות ובמקרים רבים אין צורך בעבודות כל כך מורכבות של ניסור חלקים גדולים וכל מה שצריך הוא לקדוח פתח.

דוגמאות נפוצות למקרים כאלה הם התקנת מזגן, העברת קווי ביוב או אינסטלציה, קידוח פתח אוורור למייבש כביסה, פתח לארובה של קמין, קידוח פתח ניקוז בבטון ועוד מקרים שבהם כל מה שצריך הוא פתח עגול במידות שונות.

כדי לקדוח ביעילות בטון, אנו נעזרים במקדחים מיוחדים שדומים במובנים רבים למסורים אם כי שיטת הפעולה שונה לחלוטין ובמקום לנסר בקו אנכי או אופקי, הקידוח מבוצע באמצעות תנועה מעגלית של סיבוב כוס משוננת אשר יוצרת פתח עגול וסימטרי.

בחירת בעל מקצוע לניסור או קידוח בטון

כמו בשירותים רבים גם כאן יש חשיבות גבוהה לבחירה של בעל מקצוע מתאים. לפניכם מספר דרכים להגדיל את הסיכוי שלכם לעבוד עם אדם מקצועי והגון.

  1. בחרו בחברה מומלצת עם חוות דעת מצוינות במגוון ערוצים (גוגל, רשת חברתית, אתרים שונים וכו'). אם מדובר בעבודות גדולות, כדאי לבקש מספרי טלפון של ממליצים בקרבת מקום.
  2. בחרו בבעל מקצוע מקומי שיכול להגיע אליכם במהירות ובקלות כדי לתת הצעת מחיר וכדי לבצע את העבודה.
  3. התאימו את בעל המקצוע לאופי העבודה. יש הבדל בין ניסור של גג בטון לבין קידוח חור לארובה. חברה גדולה תהיה טובה מאוד לעבודות מורכבות אך בדרך כלל יקרה ביחס לבעל מקצוע בודד בביצוע עבודות קטנות בעוד שבעל מקצוע בודד יוכל לבצע עבודות קטנות באותה איכות אך במחיר יותר זול.
  4. בטיחות תחילה – אל תתפשרו על עניין הבטיחות. הזמינו רק מי שפועל על פי נהלי בטיחות מחייבים, שיש לו ביטוח ובמידת הצורך גם ליווי של מהנדס בניין.
  5. אל תשכחו להתייחס אל פינוי הפסולת ודרשו הצעת מחיר שכוללת את הפינוי.
  6. העלויות של עבודות קידוח וניסור בטון מתחילות במאות שקלים ומסתיימות באלפים ולכן מומלץ להשוות כמה הצעות מחיר לאותה העבודה.
דן ליאורי:
Related Post