X

מה אתם צריכים לדעת על תקנות הבית המשותף?

החיים שלכם בבית הפרטי היו עד היום חיים שלווים מאוד עם מינימום של השפעה חיצונית של השכנים שלכם, על החיים בתוך הבית. אבל עכשיו, אחרי שנים בבית פרטי, אתם עובדים על מעבר לבית משותף ואתם מתחילים להבין שמדובר על שינוי בהרגלי החיים של כלל בני המשפחה.

לצד עבודה על שינוע הציוד המשפחתי שלכם, אתם צריכים להתרגל גם לעובדה שיש לכם מחויבות לכתוב מסמך תקנון הבית המשותף ואתם רוצים להכיר מבעוד מעוד את המסמך הזה, על מנת להבין מה אתם צריכים לעשות. במדריך הקרוב נסייע לכם להכיר את תקנון הבית המשותף ונאפשר לכם ללמוד קצת יותר על חוויית החיים החדשה שלכם.

ארבעה דברים שחשוב לדעת על תקנון הבית המשותף?

אם אתם רוצים לעבור לגור בבית משותף, יש ארבעה דברים שחשוב לדעת על תקנון הבית המשותף שישפיעו על חוויית המגורים שלכם:

  1. התקנון קבוע בחוק – התקנון הוא מסמך חוקי שאתם צריכים לפעול לפיו גם אם אתם לא מסכימים עם חלק מן ההנחיות בתקנון. כלומר, חשוב להבין שיש השלכות למעבר שלכם לבית משותף ואתם צריכים ללמוד מראש מה לעשות על מנת לשמור על יחסי שכנות טובה.
  2. התקנון מחייב את כלל הדיירים במבנה – כל אחד ואחת מן הדיירים במבנה שלכם מחויבים לפעול על פי התקנון. בין שמדובר על דיירי קומת הקרקע ובין שמדובר על אנשי ועד הבית. ועל כן, אם מישהו פוגע בזכויות שלכם, שמורה לכם הזכות להפעיל את הכתוב בתקנון ולדאוג שאתם שומרים על הזכויות שלכם.
  3. התקנון מציע מנגנונים לפתרון סכסוסים – במקרה של סכסוך בין שכנים, התקנון מציע לכם מנגנון לפתרון על בסיס פניה למפקח על המבנים המשותפים, שיכול לאפשר לכם להגיע לפשרות או לקבל החלטה חד משמעית ומחייבת בנושא המדובר ולפתור את המחלוקת.
  4. התקנון זמין לקריאה לכל אחד – אם יש לכם רצון לראות את המסמך ולהבין בדיוק מה אתם מחויבים לעשות על מנת לשמור על יחסי שכנות טובה, ניתן למצוא את תקנון הבית המשותף זמין לקריאה ברשת, ולעבור על כל המידע.

המעבר לבית משותף, דורש היכרות עם כלל החוקים המחייבים אתכם

כמו כל דבר אחר בחיים, גם בתהליך המעבר לבית משותף אתם צריכים ללמוד מה הן החובות ומה הן הזכויות שלכם ולהתרגל לסגנון החיים החדש. זה יכול לקחת זמן ולפעמים יהיו לכם כמה היתקלויות לא נעימות עם השכנים, אבל אחרי שתלמדו מה אתם צריכים לעשות, יהיה לכם הרבה יותר קל להנות מהחוויה של חיים במבנה משותף. אתם רוצים לעשות את המאמצים על מנת לייצר אווירה טובה סביבכם, וזו היא הדרך הכי טובה שיש, להצליח להביא לידי ביטוי את הבקשה הזו.

עדי ישראלי:
Related Post