X

מהם מזגנים מפוצלים?

אנשים רבים תוהים מה זה מזגנים מפוצלים, אבל ההבדל בין מזגן מפוצל ליחידת מיזוג אוויר אחת הוא פשוט יותר ממה שאתם חושבים. ההבדל מסתכם בכמות המקום הזמין והפריסה הכללית של הבית שלכם. מזגנים מפוצלים תופסים יותר מקום מיחידת מיזוג אוויר אחת, אבל זה לא בהכרח אומר שיחידה אחת טובה יותר.

מאמר זה עונה על השאלה מה זה מזגנים מפוצלים, מה ההבדל בינם לבין מזגנים ביחידות בודדות, והסבר על אופן הפעולה של הרכיבים של מערכות מיזוג אוויר מפוצלות.

מזגנים מפוצלים ומערכות של מזגנים יחידים עובדים אותו דבר. רק המבנה משתנה

לפני שנמשיך לדיון על מזגנים מפוצלים לעומת יחידות בודדות, כדאי להבין את המונחים והאופן שבו יחידות אלה בנויות. ראשית חשוב להבין שאין סוג אחד של מיזוג אוויר שטוב יותר מהאחר. היחידה הנבחרת מבוססת ברוב המקרים על מבנה הבית שלכם, כאשר מזגנים מפוצלים הם הנפוצים ביותר.

במילים אחרות, מערכות מיזוג אוויר מרכזיות מחולקות לשתי קטגוריות: מזגנים מפוצלים; ומזגנים ארוזים. כל אחד מסוגי המזגנים האלו פועל באותה צורה בדיוק. הם משתמשים במערכת קירור כדי לקרר במהירות סליל, שמקרר את האוויר שעובר מעל הסליל. אז עכשיו, שהובהרו ההבדלים בין שני סוגי מערכות מיזוג האוויר, בואו נבין יותר טוב מהם מזגנים מפוצלים.

מהם מזגנים מפוצלים?

מזגנים מפוצלים מתייחסים לאופן ההתקנה של היחידה. מזגן מפוצל מורכב משתי יחידות נפרדות, יחידת עיבוי וסליל אידוי. משתי היחידות הנפרדות האלה, מזגן מפוצל מקבל את שמו. ליחידות אלה מצטרף סט צינורות נחושת שמעביר קירור מיחידה אחת לאחרת.

ניתן להתקין מזגנים מפוצלים בקומה העליונה והתחתונה של הבית, לעומת מזגן יחיד שניתן להתקנה רק בחדר אחד.

יחידת העיבוי במזגנים מפוצלים

יחידת העיבוי היא החלק של מזגנים מפוצלים, שנמצא בחוץ. בהסבר הפשוט ביותר, מזגנים משתמשים בחשמל על מנת לקחת את החום מתוך הבית שלכם ולהעביר אותו  החוצה, מה שהופך את פנים הבית לקריר יותר.

יחידת העיבוי היא המקום בו ממוקם המדחס. אז כדי לשמור על הפשטות, יחידת העיבוי היא המקום בו המדחס דוחס את הקירור שגורם להתחממות. כשהמאוורר נושף אוויר חיצוני מעל הקירור, שנמצא עכשיו בסליל מתכת, הקירור מאבד הרבה מהחום הזה. כלומר, יחידת העיבוי היא המקום שבו החום שהיה בתוך הבית שלכם נזרק לאוויר החיצוני.

סליל האידוי במזגנים מפוצלים

סליל האידוי הוא החלק של מזגנים מפוצלים שנמצא בבית. כשגזים מתרחבים במהירות, הם מתקררים. זהו המקום שהיה פעם בחוץ מתרחב עכשיו במהירות, דרך שסתום ההרחבה, על מנת להתקרר עד קצת מעל ההקפאה.

כשהאוויר בבית נושף מעל הסליל, הקירור סופג את החום שנמצא בתוך הבית. במילים פשוטות, סליל האידוי הוא המקום שבו האוויר שבתוך הבית שלכם מתקרר במערכות מזגנים מפוצלים.

זהבה הופמן:
Related Post