X

מהו מצנן אוויר?

מצנן אוויר הינו למעשה מכשיר שמקרר את האוויר על ידי כך שהוא לוכד את האוויר ומעביר אותו דרך מים צוננים, וכך למעשה האוויר היוצא מהמכשיר נותן תחושה דומה לבריזה שיש בים, אוויר מרענן ונעים לנשימה. מצנן האוויר יכול לקרר את הטמפרטורה עד ל15 מעלות.


איך לרכוש דגם מתאים?
 1) גודל מתאים: לפני שרוכשים מצנן אוויר, חשוב לוודא שהCPF (היחידה המקבילה לBTU) הינה לכל היותר שווה או גדולה מהחלל הרצוי אותו אתם רוצים לקרר. במילים אחרות, אם החדר שלכם הינו בגודל 20 מטר מרובע, אתם צריכים לוודא שהCPF הינו מעל כ6000 לכל היותר. מוטב להיוועץ באיש מקצוע לפני הרכישה ולוודא את הפרטים הללו לפני הרכישה.

2) גודל החלל: לחדרים פרטיים, חללים סגורים וקטנים ולאדם יחיד או בודדים ניתן להסתפק בדגם קטן וקומפקטי ואין צורך להוציא יותר כסף על דגמים גדולים יותר שלרוב יותר מתאימים למסעדות, משרדים גדולים, הופעות, אירועים וכו'.

 3) כבל חשמל: אם התקעים רחוקים מכם או פחות נגישים אליכם, מומלץ שתקנו דגם עם כבל ארוך יותר לנוחותיכם

 4) גלגלים: אם חשובה הקומפקטיות והניידות של המצנן אוויר ממקום למקום, מוטב לרכוש מצנן אוויר על גלגלים

5) טיימר: ישנם דגמים שכוללים טיימר, לאלו שזקוקים לכיבוי אוטומטי או נוטים לשכוח לכבות את המכשיר

כדאי לדעת: כשישנה לחות גבוהה (מעל 50%), מוטב להשתמש במזגן או במאוורר. אם כי ניתן עדיין להשתמש במצנן האוויר והוא יקרר את החדר, אך ביעילות פחותה. אם כי, ישנם דגמים מסוימים של מצנן אוויר שיכולים אף להיות אפקטיבים גם בתנאי לחות, כדאי לברר זאת.

יתרונות המוצר
ידידותי לסביבה: המוצר חסכוני בחשמל וצורך מעט אנרגיה. מצנן אוויר עושה שימוש במים בלבד ולא בגז (כמו במזגן למשל) .מנקים את האוויר: המוצר אינו רק מקרר ומקל על החום, אלא גם משפר את איכות האוויר ומספק אוויר נקי ונעים יותר לנשימה. נוחות: בניגוד למזגן לדוגמא, המוצר אינו דורש התקנה או תשתית מיוחדת. נדרש רק לחבר את מצנן האוויר לחשמל על מנת להפעילו. יעיל גם בשטח פתוח: מצנן אוויר, בשונה ממזגן יעיל ואפקטיבי גם בשטחים פתוחים ויעילותו לא מוגבלת לחללים סגורים בלבד. קומפקטי: המוצר אינו כבד וקל לנשיאה. ניתן לקחת את המוצר ממקום למקום ללא כל קושי – מחדר לחדר, ממקום למקום, במעבר דירה ולהתנייד עמו בקלות בשונה ממזגן, מאוורר ומוצרים אחרים.

עור יבש בחורף: אנשים רבים (בפרט אלו שסובלים מסבוריאה), עור הפנים שלהם נהיה יבש ומגרד למדי עקב תנאי החורף והלחות הנמוכה שיש באוויר. מצנן אוויר יכול לפתור לכם בעיה זו ואף לפטור אתכם מהשימוש בקרמים מיוחדים בחורף ולהקל עליכם משמעותית.

תחזוקת המוצר למעט ניקוי תדיר של המכשיר, חשוב לעיתים רחוקות לנקות את הפדים אך זהו תהליך מהיר וקצר שאפשר לבצעו ללא קושי משמעותי. במידה וישנה תקלה משמעותית במכשיר, יש לפנות לאחריות המוצר.


מחירים
הדגמים הקטנים והקומפקטים מחירם הממוצע מתחיל מ -500 ש"ח. דגמים יקרים יותר לחללים גדולים יותר, כמו למשל: מסעדות, בתי קפה, מפעלים, אירועים וכו' מחירם עולה אלפי שקלים ולרוב הדגמים הנ"ל כוללים פונקציות נוספות.

השורה התחתונה מצנן אוויר הינו חסכוני בחשמל, קומפקטי, קל לתפעול ויכול להוות ברוב המקרים אלטרנטיבה ראויה למזגן. עם זאת, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע לפני הרכישה כדי שתקנו את הדגם המתאים והרלוונטי ביותר עבורכם ולצרכים האישיים שלכם.

זהבה הופמן:
Related Post