X

מהו הסכם ממון ?

הסכם ממון הינו הסכם הצופה את פני העתיד ומטרתו להסדיר את חלוקת הרכוש בין בני הזוג עם פקיעת הנישואין, בעת גירושי הצדדים. זוגות רבים אף מסדירים בהסכם הממון נושאים אחרים שיהיו רלוונטים באם יתגרשו הצדדים לדוגמה  מזונות/ קביעת זמני שהות ועוד.

בהסכם ממון ניתן לקבוע כל קביעה באשר לחלוקת הרכוש לרבות רכוש עתידי כגון מתנות או ירושות.

בהסכם זה בני הזוג יכולים לקבוע  בעצמם, כיצד יתחלק רכושם במידה ויתגלה בעתיד סכסוך ביניהם אשר יגרום לפירודם וכן לקבוע היכן יתנהלו הליכי הגירושין, וזאת כאשר הם ביחסים טובים. 

ללא הסכם ממון, על פי חוק יחסי ממון חל איזון משאבים בין בני הזוג אשר קובע כי הרכוש שנצבר במהלך הנישואין יתחלק שווה בשווה בין בני הזוג עם פקיעת הנישואין פרט למתנות, ירושות ופיצויים בגין נזקי גוף.

יתרונות בעריכת הסכם ממון

  1. הסכם ממון עשוי למנוע הליכים משפטיים קשים וארוכים במקרה של גירושין.
  2. הסכם ממון מגן מפני דרישות בלתי הגיוניות וסחיטה של בן הזוג אשר אינו חפץ בגירושין. במידה וקיים הסכם ממון מאושר, ניתן לאכוף את ההסכם ולכפות את ביצוע תנאיו הממוניים.
  3. הסכם ממון יוצר יציבות ובטחון במערכת היחסים בין בני הזוג.
  4. הסכם ממון מגן על ילדים מנישואים ראשונים ועשוי למנוע מתיחות ולשפר את היחסים בין הילדים מן הנישואים הראשונים לבין בן הזוג של האב/אם מן הנישואים השניים.
  5. הסכם ממון יוצר הגנה מפני נושים של אחד מבני הזוג. הסכם ממון הקובע חלוקת רכוש מעניק הגנה לבן הזוג ומונע אפשרות כי נושים יקדימו את זכויות בן הזוג.
  6. הסכם ממון שקובע חלוקת רכוש מיד עם פרוד הצדדים מאפשר חלוקת הרכוש מיידית במקרה של פרידה ואין צורך לחכות לאחר מועד סידור הגט לצורך חלוקת הרכוש כפי שקובע החוק.

מומלץ לערוך הסכם ממון אצל עורך דין גירושין, אשר יוכל לתת את הייעוץ המקצועי אודות הסעיפים והתנאים, אשר אמורים להגן עליכם בעת הצורך.

עדי ישראלי:
Related Post