X

מהו הליך גישור גירושין

האם גישור גירושין נחשב לדרך הטובה ביותר להגיע להסכם גירושין מוצלח? אם תשאלו את מרבית הזוגות הישראלים שעברו גישור, תגלו שמדובר בשיטה עם שפע יתרונות שתאפשר לכם לא רק לחסוך בזמן, בירוקרטיה וכספים, אלא גם לסגור מעגל ולהימנע מהמון כאב לב וקרעים נוספים לתא המשפחתי. הנה כל היתרונות ששווה להכיר:

גישור גירושין נחשב לחלופה אפשרית להסגרת סוגיות הגירושין שלא בתוך בית המשפט. על פי החוק, כל זוג שמתגרש ונקלע לסכסוך משפחתי מחויב לנסות את הליך הגישור לפני נקיטה בהליכים משפטיים. זאת מתוך מטרה לנסות ולהסדיר את העניינים השונים שמעיבים על פירוק הקשר מבלי להשתמש בערכאות המשפטיות ומבלי להיקלע לתהליך ארוך וקשה גם מבחינה נפשית.

ההליך מציע מספר יתרונות בולטים וחשובים, שהופכים אותו בעשור האחרון לאפשרות הפופולרית בקרב זוגות ישראליים רבים. גישור גירושין איכותי יביא את בני הזוג למקום הדדי מוצלח יותר ברמת סיום הקשר ויאפשר להם לחתום על הסכם מקובל על שני הצדדים, שמתפקד בהתאמה לאינטרסים והצרכים של כל צד, לרבות הילדים והמשפחות.

הגעה להסכמים שלא מתוך העמקת המשבר

היתרון הראשון והבולט מכולם הוא ההימנעות מהסלמה ביחסי הצדדים. הדיונים המשפטיים מלאים לא פעם בניסיונות האשמה, הכפשה והעמקת הקרעים, מה שמזיק לכל צד מבחינה נפשית וגם מלבה את הסכסוך באופן שמשפיע משמעותית ולרעה על הילדים. הגישור נמנע מכל אלו על ידי שיחות באווירה תקשורתית, נעימה ומכילה, שבה כל צד מקבל הזדמנות להתבטא ולהביע את עצמו ועמדותיו.

לפעמים הקרעים מתאחים

מכיוון שהגישור מבוסס על תקשורת, הרבה פעמים זוגות שמגיעים לגישור מגלים שהם יכולים ורוצים לשקם את היחסים ביניהם ולהתחיל מחדש. אם זהו המצב, הגישור יוכל להפנות את המאמצים לתהליך של שלום בית והוא יהיה כרוך בהסכם של הסדרת הפרידה, אם בעתיד בני הזוג יחליטו להתגרש סופית.

חיסכון בכספים, זמן והתעסקות

גישור גירושין הוא הליך זול הרבה מהליכים משפטיים, שמתנהלים בבית הדין הרבני או בבית המשפט לענייני משפחה. בנוסף, הגישור גם קצר יותר ואיננו כלול בבירוקרטיה, עומסים והמתנות מרובות להחלטות.

משפר את השיח בין הצדדים

הגישור הוא בעל אפקט מתמשך, שמעצב את השיח בין בני הזוג ומגיע בצורה נאותה להסכם ביניהם. מחקרים מוכיחים שזוגות שחוו גישור מוצלח שמרו גם בהמשך הדרך על יחסים טובים.

רואים את כל התא המשפחתי

גם הליכי הגישור וגם הערכאות השיפוטיות מציבים את טובת הילדים בראש סדר העדיפויות. ועם זאת, משמורת או הסדרי ראייה יוכלו להיות מסוכמים בצורה יותר מוצלחת, מכיוון שהם נקבעו מתוך הבאת מכלול האילוצים המשפחתיים בחשבון ובנו זאת מתוך התחשבות בכל אחד מהצדדים אישית.

חיסיון מוחלט מהרגע הראשון

הגישור מתנהל באופן אינטימי וחסוי, ללא מעורבים נוספים וללא שום שימוש בדברים שנחשפו במהלך השיחות. הסכם הגירושין הוא תוצר של כתיבה והסכמות משותפות ולכן ניתן לצקת לתוכו כל קביעה ופעולה שהצדדים יחליטו עליה. אם תרצו פרטים נוספים על ההליך, היכנסו לקרוא אודות חברת מוסכם שמבצעת הליכי גישור גירושין מקצועיים תוך עבודה יעילה בשלבים.

זהבה הופמן:
Related Post