X

מדריך למפליג באוניות "קרוז"

החלטתם לנפוש בים. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם. דעו כי יש הפלגות קצרות ויש הפלגות ארוכות יותר. מישראל יוצאות הפלגות של 3  או 5 ואף 7 ימים בין נמלי הים התיכון. ה"קרוז" הקצר ביותר הוא לקפריסין וחזרה, מינימום 2 לילות 3 ימים. ההפלגות הן מנמל חיפה

ההפלגות ברובן מתאימות לכל המשפחה. לילדים זו עשויה להיות חוויה מרגשת. באונייה נערכות פעילויות רבות לילדים. להורים זה נותן הרבה שקט נפשי ואפשרויות לבילוי בנפרד. ההפלגה היא גם חוויה משותפת לכל המשפחה.

אונית הנופש קראון איריס של מנו ספנות

בהפלגות , כמעט מדי יום, עוגנים בנמל אחר וזו הזדמנות מצוינת להכיר ארצות חדשות. בכל מקום ניתן לסייר בטיול מאורגן שניתן להזמינו באונייה. או באופן פרטי. במרבית ה"קרוזים" ההפלגות בים נעשות בלילה והימים מוקדשים לסיורים בחוף.

היתרון בהפלגה על טיסה הוא באפשרות לקחת מזוודות ללא הגבלה, אבל לא צריך להגזים. ה"מלון- אוניה" נוסע איתך. ברוב המקומות שבהן יורדים לחוף אין צורך בבדיקת מכס ודרכונים או שהבדיקה מהירה, ביציאה ובעלייה לאוניה.

באיזה אונייה כדאי לבחור?

לפני בחירת ההפלגה, התייעצו עם חברים שכבר הפליגו. ניסיון של אחרים יסייע לכם אם אתם מפליגים פעם ראשונה, רצוי שתבחרו בהפלגה קצרה. בפעם השנייה לכו כבר על הפלגה ארוכה יותר.

השיקולים בבחירת אוניה הם רבים. ראשית, יש לבדוק את מסלול ההפלגה, האם הוא מתאים לבחירתכם. יש המעדיפים אוניות ענק ויש המחפשים אונייה קטנה ואינטימית. יש המחפשים אוניה בינלאומית ויש המעדיפים אוניה עם הווי וצוות ישראלי.

קראון איריס- סוויטה

כדאי לשים דגש על רמת השירות שתקבלו ופחות על גודל האונייה. כששואלים על השירות, יש להתמקד בבחירת: חדרים נוחים, להתעניין בסוג האוכל המוגש ובתדירות הארוחות, לבדוק אם יש בריכת שחייה באונייה, האם יש הופעות בידור, אפשרויות לבילוי, מתקני משחקים לכל המשפחה, קזינו , למי שמעוניין, חנויות דיוטי-פרי.

וכמובן, השיקול הכספי הוא חלק מרכזי בבחירת האונייה. יש לשים לב למחירים השונים בין התאים באוניה. ככל שהתא גבוה יותר מחירו עולה. תא פנימי זול מתא שיש לו חלון לים. תא לזוג, יקר מתא שיש בו מיטות ל-3 או 4 אנשים.

שירותי ומתקני האונייה , אוכל, בידור, משחקים וכו'  כלולים במחיר ששילמתם וניתנים לכל הנוסעים, בלי קשר לתא שעבורו שילמו. לכן, אם לא איכפת לכם מכמה שעות שינה בלילה בתא בסיפון תחתון,, תוכלו לחסוך עשרות דולרים אם תבחרו בתא זול, הרי לא תבלו בו שעות רבות, חוץ משינה.

 לאן מפליגים וכמה זה עולה?

כמו בטיסות שם המשחק הוא "דילים" . ניתן למצוא מחירים שונים בהפלגות ליעדים שונים. המחיר הממוצע להפלגה הוא בין 100 ל-130 אירו ליום כולל הכל.

הפלגות הקצרות מישראל הן לקפריסין ואיי יוון,. הפלגות של כמה ימים יש לאיי יוון, הפלגות ארוכות יותר יוצאות מישראל לאיטליה, לארצות הבלקן ועוד.. בהפלגות בחודשי יולי ואוגוסט ובחגים המחירים גבוהים יותר כמו בטיסות.

הפלגות בים התיכון, יוצאות גם מברצלונה לשבעה ימים לרייבירה הצרפתית, דרום איטליה ותוניסיה או הפלגות ארוכות יותר. מאנגליה יש הפלגות של 12 יום לסקנדינביה ורוסיה

הקראון איריס

ההפלגות בים הקריבי, יוצאות בעיקר ממיאמי או מפורט לורדרייל. המסלולים הם של 7 ימים למערב, מזרח או דרום הקריביים. ההפלגות כוללות ביקורים בג'מיקה, ברבדוס, אנטיגואה ואיים אחרים. יש הפלגות המשלבות שיט בקריבי עם מעבר בתעלת פנמה לאוקיאנוס השקט. מרבית ההפלגות הן בחודשי הסתיו.

לאלסקה מפליגים בדרך כלל מוונקובר שבקנדה. המסלול כולל ברוב המקרים את עיר הבירה ג'ונו, עיירת מחפשי הזהב סקאגוויי, שמורת קרחונים ועוד.

שימו לב. המחירים המופיעים בחוברות הצבעוניות שמחלקות חברות הספנות, לפעמים  אינם כוללים את מיסי הנמל ודמי הרישום. כאשר מבקרים בכמה נמלים באותה הפלגה, הסכום הנוסף שעליכם לשלם הופך למשמעותי. מחיר ההפלגה בדרך כלל  אינו כולל סיורי חוף.

מתי הזמן הטוב ביותר להפלגה?
מתי שתרצו. השאלה לאן אתם מפליגים. בים התיכון, התקופה האידיאלית היא בחודשים מאי עד אוקטובר. באיים הקריביים- כל השנה. באירופה – בין אפריל לנובמבר. באלסקה- בין מאי לאוקטובר.

הים, כמו כל דבר הקשור למזג האוויר, נתון לשינויים תמידיים. הים יכול להיות שקט בתחילת ההפלגה ולהפוך למעט רוגש בהמשכה. כדאי לדעת כי אוניות הנוסעים כיום, יציבות ובטוחות )ברובן ישנם מייצבים) ולא מרגישים את התנודות של הגלים.

מסלולי השיט נבחרים באזורים של מים שקטים. רב החובל יכול לשנות את המסלול כאשר יש לו מידע על גלים גבוהים באזור מסויים. אם בכל זאת נתקלתם  במיני סערה בלתי צפוייה, צוות האונייה יסיע לכם לעבור את הרגשת אי הנוחות. בכל אוניה יש רופא ומלאי של תרופות.

לסיום: היתרונות בנופש באונית קרוז מפנקת הם רבים. הנוחות, הנוחיות, העובדה שהכל כלול ובמחיר שווה לכל נופש, האפשרות לבלות עם בני בנות הזוג, עם המשפחה המורחבת, להינות מצוותי בידור בינלאומיים, מאוכל מעולה, כל זה ועוד מביא רבים לבחור בסוג הנופש הזה.

דן ליאורי:
Related Post