X

מד"א: נחנך האופנוע ה-500

האופנוע ה 500 במדא - צילום יששכר וייס תיעוד מבצעי

בתחנת מד״א טבריה התקיים טקס חנוכת האופנוע ה-500 של ארגון ההצלה הלאומי של ישראל. הטקס נערך לכבוד הצטרפות 14 אופנועי עזרה ראשונה חדשים של מד"א שיוצמדו למתנדבי מד"א המשמשים חובשים ופאראמדיקים ועברו הכשרה מיוחדת לרכיבה על אופנוע.

האופנועים שנחנכו  יוצבו בצפון הארץ, בערים מרכזיות- טבריה, צפת וקריית שמונה וברשויות המקומיות והאזוריות באזורי הפריפריה- מבואות חרמון, רמת הגולן, גליל עליון, מרום הגליל, מרר, גליל תחתון ועמק הירדן.  כיום פועלים במרחב ירדן של מד"א כ-30 אופנועי עזרה ראשונה.

יחידת האופנועים של מד"א שהוקמה בשנת 2005 מונה למעלה מ- 500 אופנועים, בהם אופנועי טיפול נמרץ הכוללים ציוד רפואי מתקדם ומופעלים ע"י חובשים ופאראמדיקים המתנדבים במד"א. כונני מד"א הרכובים על אופנועים מוזנקים לאירועים במקביל לצוותי האמבולנסים והניידות לטיפול נמרץ ומעניקים טיפול רפואי מציל חיים. עד סוף שנת 2018 תמנה יחידת האופנועים של מד"א כ- 700 אופנועים.

את האופנוע ה-500 של מד"א מסוג סוזוקי ויסטרום 650 סמ"ק קיבל מתנדב מד"א חובש בכיר דודו ברגר אחראי יחידת האופנועים של מד"א במרחב ירדן. דודו משקיע רבות ברוכבי המרחב ויוצא ככונן תגובה מיידית לעשרות מקרים בחודש, בכל שעות היממה: "אני נרגש לקבל את האופנוע ה- 500 של מד"א ובטוח שבאמצעותו אוכל להגיע במהירות לחולים ולתת את המענה הראשוני שיציל את חייהם."

חיליק מויאל, ראש זרוע אופנועי תגובה מיידית במד"א: "מרגש אותי לחנוך היום את האופנוע ה- 500. יחידת האופנועים של מד"א שהוקמה לפני 13 שנה גדלה באופן משמעותי ושינתה את פניה, הן מבחינת דגמי האופנועים עליהם אנחנו רוכבים היום, הציוד הרפואי, הציוד הבטיחותי וההכשרות המיוחדות שאנחנו מעבירים למתנדבים. בזכות רוכבי אופנועי מד"א שכולם מתנדבים ונתנו מענה רפואי לחולים ופצועים ניצלו חייהם של רבים, על כך מעידים אלפי חולים שלקו בדם לב, עברו פעולות החייאה וחזרו לחיים. מטרת יחידת האופנועים לקצר את זמני התגובה של צוותי מד"א ולצאת לאירועים במקביל להזנקת האמבולנס ולהעניק טיפול רפואי עד הגעתו למקום."

מ"מ מנהל מרחב ירדן במד"א, אורן אביטן: "נפלה בחלקנו הזכות שהאופנוע ה-500 של מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של ישראל יציל חיים במרחב ירדן. במרחב ישובים רבים המרוחקים מהערים הגדולות ומבתי החולים ואנו פועלים במד"א כל העת לחזק את הפריפריה בתחום רפואת החירום. 14 האופנועים החדשים שמצטרפים היום לעשרות אופנועי מד"א הפועלים במרחב על ידי חובשים ופאראמדיקים מתנדבים, יוצבו בכל רחבי המרחב, יקצרו את זמני התגובה ויאפשרו לצוותי מד"א המצויידים בציוד רפואי מתקדם להציל חיים. אני מברך את החובשים והפאראמדיקים רוכבי האופנועים החדשים. אנו נמשיך לפעול למען האזרחים באזור."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "ליחידת כונני התגובה המיידית הרכובים על האופנועים של מד"א ישנה חשיבות מכרעת בהגעה מהירה לזירות אירוע ובהצלת חיים. אנחנו גאים לחנוך היום את האופנוע ה-500 של מגן דוד אדום. עד סוף השנה עתידים להיכנס לשורות הארגון כ-200 אופנועים נוספים. החובשים והפאראמדיקים הרוכבים על אופנועי מד"א אלו מצילים חיים בכל שעות היממה בהתנדבות, במקצועיות, ובמסירות רבה. הצבנו את האופנועים בערים הגדולות ובפריפריה והפעם נתנו את הדגש על הפריפריה בכלל ועל ישובים קטנים ומרוחקים בפרט. אין ספק שאופנועני החירום מהווים מכפיל כוח שמאפשר לארגון להעניק שירותים מהירים יותר להצלת חיים"

אופנוע ה 500 במדא – צילום יששכר וייס תיעוד מבצעי

זהבה הופמן:
Related Post