X

מגורים בחדרים נפרדים שמונה שנים יקנו לבעל פטור מלחלוק את הונו ?

עו"ד שרין סולן

"אנחנו מתגוררים בחדרים נפרדים שמונה שנים לכן כל הרכוש שצברתי מאז שייך לי שכן רעייתי לא היתה "'עזר כנגדי' ", טען תושב הצפון, בכתב ההגנה כנגד תביעת הגירושין של אשתו שהוגשה לבית הדין הרבני ולבית המשפט לענייני משפחה.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

מדובר בבני זוג הנשואים כבר למעלה משני עשורים. הבעל, איש אמיד, שמושך משכורת שמנה מהחברה שבבעלותו, המחזיקה כמה וכמה בתי עסק גדולים וביניהם, בין היתר קניון גדול, משכורת הנאמדת בשבע ספרות מידי שנה. האישה לעומת זאת, פסיכולוגית קלינית במקצועה.

באמצעות עורכת הדין שרין סולן, טענה האישה בין היתר בכתב התביעה כי החליטה להתגרש כבר מזמן, אבל כל הניסיונות שלה להגיע להבנה עם בעלה על חלוקת הרכוש לא עלו יפה. "הוא הציע לי כמה מיליוני שקלים כדי שאלך, אבל סירבתי" טענה בכתב התביעה. "הרכוש שלנו נאמד בעשרות מיליוני שקלים והוא נצבר הודות לזוגיות שלנו".

בשלב מסוים הבין הבעל כי הוא הולך לאבד את מחצית רכושו ושכר בלש פרטי. אחד הממצאים שסיפק היה צילומים מקורס רכיבה על סוסים. "נראה בבירור כי יש בין אשתי למדריך קשר מעבר לקשר של מדריך ותלמידה" טען. האישה בתגובה "המדריך ביצע את עבודתו וגם בעלי הוזמן לקורס אך סירב להגיע".

בשלב הזה, טען הבעל כי הוא גר בחדר נפרד מאשתו כבר שמונה שנים. האישה טוענת כי הדבר נובע מנחירותיו הקשות ולא בגלל יחסי אישיות לקויים. הבעל הוסיף וטען כי "עצם המגורים בחדרים נפרדים מלמדת על פירוד מעשי ביננו לכן כל מה שצברתי בשמונה השנים האחרונות הוא שלי ואני לא חייב לחלוק אותו במסגרת הסכם גירושין".

עו"ד סולן הדגישה כי "הטיעון הזה פסול מיסודו וחלוקת הרכוש צריכה להתבצע שווה בשווה. חדרים נפרדים אינם מונעים את זכאותה של האישה למחצית הרכוש שנצבר ולכתובתה". בית המשפט יפסוק השבוע במחלוקת.

בצילום: עו"ד שרין סולן

דן ליאורי:
Related Post