X

מבצע שיפוץ האנדרטאות לא נכנע לקורונה

כחלק ממסורת קבועה תלמידי הישיבה התיכונית אלוני הבשן מבית עמותת רוח הגולן יוצאים לשפץ אנדרטאות בגולן לרגל יום הזיכרון לחללי צה"ל.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

השנה, בשל משבר הקורונה והעובדה שהתלמידים נמצאים בבתיהם, הצוות החינוכי כולו יחד עם בני משפחותיהם הגרעיניות נרתמו למשימה ואימצו את האנדרטאות השונות ושיפצו אותן -אנדרטה למשפחה- כשהם לא מוותרים על המסורת המופלאה. וכך, במסגרת המבצע משפצים בימים אלה הצוות החינוכי ובני משפחותיהם, יחד עם תלמידי הישיבה שמתגוררים בגולן, כעשר אנדרטאות ביניהן אנדרטת הנגמ"ש, תל-סאקי, ג'וחדר, ועוד.

צילום :רוח הגולן

"שיפוץ האנדרטאות הינו צו מוסרי וערכי לזכרם של לוחמינו והוא מחבר אותנו לסיפורם של האישי של הלוחמים, לגבורתם, לחבל הארץ ולמדינה", מסביר הרב רן שם-טוב, ראש הישיבה התיכונית אלוני הבשן. "לאורך השנים אחד מסמני ההיכר ותעודת הזהות של ישיבת אלוני הבשן על ציוותה ותלמידיה היו הימים שבין גלות לגאולה, הימים שבין יום השואה ליום העצמאות. בימים אלו אנו משקיעים רבות בבניין קומת האדם שלהם ברובד של כלל-ישראל, במובן העמוק ביותר אליו אנו מסוגלים להגיע. אדמת הגולן רווית דם וגבורת ישראל, אחוות לוחמים ומסירות נפש נמצאת אצלנו, לידנו, בתוכנו. אנו מקווים שמתוך העשייה הזו נצליח להעצים את זהותנו הלאומית וחיבורינו לעם ולארץ, וכשיחזרו התלמידים נמשיך איתם מאותו המקום".

בגולן ישנם 165 אתרי הנצחה, והוא מוכר כמקום המונצח בעולם ביחס למספר הלוחמים שנפלו בו. במשך השנים הצבתן של האנדרטאות ברחבי הרמה נעשתה באופן פרטי על ידי משפחות ולוחמים ולא בהליך תכנוני מוסדר, כפי שהוקמו אנדרטאות בודדות בשנים האחרונות. מכיוון שחלק מאתרי ההנצחה הוקמו באופן אקראי ומאולתר, חלק גדול מהם הוזנחו ונמצאים במצב לא נגיש ולא בטיחותי.

מנכ"ל עמותת ׳רוח הגולן׳ גבריאל חמו: "השנה, ביום הזיכרון אומנם נדרש מאתנו להותיר את בתי העלמין הצבאיים והאנדרטאות מיותמים מאדם בשם קדושת החיים והצורך לשמור על בריאותנו, אולם למרות זאת ראינו חשיבות עליונה בפן החינוכי והערכי להעביר לתלמידנו את המסר, שלא ניתן לדבר להשכיח את זיכרון אותם גיבורים שמסרו את נפשם למען ביטחון מדינתנו. כולי גאווה על מסירותו של הצוות החינוכי של הישיבה, כמו גם מסירותם של בני משפחותיהם, שבדוגמה אישית יוצאת דופן לימדו את התלמידים שיעור חשוב בכבוד האדם והמדינה".

עדי ישראלי:
Related Post