X

מאמסטרדם באהבה לביה"ח רמב"ם בחיפה

כ-1,500 פקעות צבעונים נטעו הבוקר בחזית הקריה הרפואית רמב"ם, במהלך טכס רשמי שהתקיים בבית החולים להקמת גן הולנדי. האירוע, שנערך לציון שנת ה-80 של בית החולים הגדול בצפון, התקיים במעמד שגריר הולנד בישראל – מר גיללס בשור פלוג ופמלייתו, נציגי הנהלת רמב"ם ועובדי בית החולים. את תרומת פקעות הצבעונים, הפרח המזוהה ביותר עם הולנד, העבירה חברת ס.ש. וויג'רס בשם השגרירות ההולנדית.

במהלך טכס הנטיעה נשא השגריר פלוג דברים בשם מדינתו, ואיחל לבית החולים שנים רבות של שגשוג ופעילות ענפה בתחום הבריאות: "למדתי רבות על הרמב"ם, האדם אשר על שמו נקרא בית החולים. אין ספק שהמפגש עם המרכז הרפואי והצוות שלו מראה עד כמה אתם מבטאים מידי יום בעבודתכם את הפילוסופיה שבזכותה הרמב"ם היה ידוע, כמו גם טכנולוגיה וחדשנות", אמר והוסיף, "אנחנו כאן כדי לציין מסורת של 80 שנות פעילות ברמב"ם. גם לנו, ההולנדים, יש מסורת וחלק ממנה היא הצבעונים שהבאנו אליכם".

פרופ' רפי ביאר, מנהל רמב"ם, סקר בדבריו את הפעילות הרבה שמתרחשת בקמפוס בית החולים והצביע על הקשר ההולנדי: "רמב"ם הוא מקום שבו אנו מעניקים בראש ובראשונה טיפול רפואי מיטבי למטופלינו. בד בבד אנו מקדמים גם חדשנות רפואית וטכנולוגית, יזמות ומחקר, יחד עם גורמים מובילים בארץ ובעולם. אחד השותפים שלנו לקידום טכנולוגיות היא חברת פיליפס ההולנדית, אשר חברה לרמב"ם במסגרת פיתוח המכשירים רפואיים שהיא מייצרת למטופלים ברחבי העולם. תנופת הבניה האדירה שנראית כעת ברמב"ם היא חלק בלתי נפרד מהרצון והחובה שלנו להעניק טיפול טוב יותר לתושבי הצפון", אמר פרופ' ביאר והשווה את פריחת הבניה לפריחת הצבעונים הצפויה להתרחש בחודשים הקרובים ברמב"ם.

בין הנוכחים בטכס היו גם כמה מעובדי רמב"ם, הנמנים על מגזרי התעסוקה השונים, שלמדו בהולנד או מוצאם הולנדי, אשר התרגשו לקחת חלק באירוע הרשמי.

בתום סיור שערך השגריר יחד עם פמלייתו בביה"ח התת-קרקעי לשעת חירום ע"ש סמי עופר, הוא פגש את עובדי רמב"ם להם יש זיקה אישית להולנד ושוחח איתם על עבודתם וחוויותיהם.

כל הדרך מהולנד לחיפה. צפו בנטיעת גן הצבעונים ברמב"ם: https://youtu.be/iFz6v22-2ig צילום ועריכה: עופר גולן, דוברות רמב"ם.

 בתמונה: שגריר הולנד בישראל ונציגי הנהלת רמב"ם נוטעים פקעות צבעונים הבוקר בביה"ח. צילום: פיוטר פליטר.

 

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post