X

מאבטח שהשתתף ב"קורס ריענון של קרב מגע" חזר עם נכות בכתף

זהירות ריענון: במסגרת קורס "ריענון אבטחה" השתתף אחד המאבטחים באימון "קרב מגע", שבמהלכו נפגע קשה בכתפו. לאחר שהוכר כ"נפגע עבודה" על ידי הביטוח הלאומי תבע את החברה שארגנה את הקורס ויקבל מחברת הביטוח שלה סך של כ-84,000 שקל

בתביעה  לבית משפט השלום בחיפה, טען עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות נזקי גוף כי המקרה אירע לפני למעלה מ-7 שנים, כאשר המאבטח תושב הצפון, נשלח ע"י החברה שהעסיקה אותו להשתתף בקורס הרענון שערך "המרכז האולימפי הלאומי לקליעה" שם חילקו את המשתתפים לזוגות במסגרת אימון קרב מגע והחניך שהיה שותף שלו תפס את המאבטח בכתפו "והטיח אותו בחוזקה לרצפה".

עו"ד סאמי אבו ורדה

התביעה טוענת שאף אחד ממשתתפי קרב המגע לא קיבל הדרכה "כיצד לבצע את התרגיל וכיצד יש להתגונן לתנועה "השגויה" שנעשתה ע"י חניך אחר". כתוצאה מכך, אירעה הפגיעה בכתף , כאשר המאבטח שנפגע פנה למרפאת קופ"ח שם נקבע שהוא סובל מהגבלה בכתף והומלץ לו על ביצוע ניתוח. בהמשך עבר בדיקות וטיפולים שונים והיה מרותק למיטה תקופה ארוכה מבלי יכולת לעבוד.

 בתביעה שהגיש למוסד לביטוח לאומי, הוכר המאבטח כמי שנפגע בעבודה וקיבל תגמולים על אחוזי הנכות שנקבעו לו. לתביעה צורפה גם חוות דעת של מומחה לכירורגיה אורתופדית לפיו נותרה למאבטח מגבלה בתפקוד הכתף שלו עקב התאונה.

 כאמור בהסכם פשרה שהושג בין הצדדים נקבע כי חברת הביטוח איילון שביטחה את המרכז האולימפי הלאומי לקליעה, שם התקיים הקורס, תשלם למאבטח של 84,034 ₪ לפנים משורת הדין.

עו"ד סאמי אבו ורדה: "המקרה הזה הוא דוגמה לכך שגם בעת שעובד נשלח להשתלמות או קורס ע"י מקום עבודתו הדבר נחשב כמסגרת עבודה וכל פגיעה מכוסה על ידי הביטוח הלאומי, אבל גם משאירה פתח לתביעה נגד מארגני הקורס אם לא נקטו באמצעי הזהירות הנדרשים"

עדי ישראלי:
Related Post