X

לראשונה: רוסיה לא תשתתף באליפות העולם בשחמט שתתקיים בישראל

החרם הספורטיבי על רוסיה לא פסח גם על ענף השחמט. אחת המעצמות הגדולות של משחק המלכים לא תשתתף באליפות העולם שתיערך בישראל במהלך חודש נובמבר. זאת לאור השעייתה בעקבות פלישת כוחותיה לאוקראינה.

רוסיה הושעתה החל מחודש מרץ האחרון מכל פעילות על-ידי שלל התאחדויות הספורט ברחבי העולם. לשם דוגמא היא הוצאה מהבית הישראלי בליגת האומות בכדורגל ולא השתתפה גם באליפות אירופה בכדורסל, שמתקיימת בימים אלה בברלין. גם התאחדות השחמט העולמית (פיד"ה) הקשיחה את עמדתה והחליטה לא לאפשר לנבחרת הרוסית להשתתף באליפות הקרובה.

אליפות ישראל בשחמט צילום: האיגוד הישראלי לשחמט

שניים מעשרת השחקנים בעלי מד הכושר (שיטה מקובלת לדירוג של שחקני שחמט) הגבוה בעולם הם מרוסיה – יאן נפומניאצ'טצ'י וסרגיי קריאקין, וכמובן לא יוכלו לייצג השנה את נבחרתם.

גם ללא רוסיה, 12 נבחרות מכל היבשות יתארחו כאן בישראל והנבחרת הישראלית תהיה אחת מהם. בשלב ראשון הנבחרות יחולקו ל 2 בתים ויקיימו משחקים בפורמט מהיר יחסית למשחק הרגיל – 45 דקות למשחק על מנת להשלים שני משחקים ביום. יש לציין כי מעולם אותה מדינה לא זכתה לארח שתי אליפויות עולם שונות, וישראל תעשה היסטוריה, לאחר הצלחת אירוח אליפות העולם לנכים.

האליפות תתקיים בין התאריכים 19-26.11 בירושלים, כאשר משרד התרבות והספורט בהובלת השר חילי טרופר והשר לענייני ירושלים ושר השיכון – זאב אלקין נתנו רוח גבית לקיום האירוע בישראל גם ברמה התקציבית.

צביקה ברקאי, יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט, אמר: "למרות אי ההגעה של הנבחרת הרוסית, האליפות בארץ תהיה חגיגה גדולה של שחמט, תאפשר הצצה לעולם השחמט ולמשחק שעם ישראל מתאהב בו בשנים האחרונות. אני מודה לנשיא האיגוד העולמי שהסכים להביא את האליפות למדינת ישראל וסייע רבות בכך, לשר חילי טרופר ולשר זאב אלקין על כל הסיוע, התמיכה והרתמות שאירוע חשוב זה יתקיים במדינת ישראל".

דן ליאורי:
Related Post