X

לקראת יום העצמאות : חילופי משלחות בין נשר לבראוורד קאונטי

לקראת יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל, העיר נשר ומחוז בראוורד שבפלורידה, ארה"ב, ממשיכים לחזק את הקשר רב השנים ביניהם. מעיריית נשר נמסר כי קיימת חשיבות רבה לחיזוק הקשר שבין תושבי העיר לבין יהדות התפוצות.

ביום ראשון, 15.4.18, תצא מטעם "שותפות ביחד, נשר – בראוורד קאונטי" של הסוכנות היהודית לישראל משלחת ייחודית הקרויה –"משלחת Yoms " אשר תבקר בקהילה היהודית בבראוורד קאונטי במהלך יום הזיכרון ויום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. המשלחת מונה קצין צה"ל מנשר ושלוש תלמידות מתיכון מקיף נשר – עדן הרטמן, אמילי אלפרין וליאת קורדונסקי. את המשלחת תלווה ד"ר ורד רז רומיאו, רכזת חברתית ומורה להיסטוריה בתיכון מקיף נשר.

חברי המשלחת יעבירו סדנאות, הפעלות, קטעי קריאה ואף יפעילו דיונים משותפים בכנסים ובסדנאות מול בני נוער, סטודנטים, וחברי הקהילה היהודית בבראוורד. חברי המשלחת ייקחו חלק בקטעי קריאה, נגינה ושירה במהלך הטקסים הרשמיים בקהילה.

במקביל תגענה אל נשר שתי משלחות של "מצעד החיים" מהקהילה בבראוורד. האחת, משלחת נוער שתבקר בתיכון מקיף נשר, ותקיים הפעלות עם בני נוער בני גילם ושיח מונחה על הדומה והשונה בין נוער מנשר ובראוורד. משלחת נוספת שתלווה על ידי מייקל בלבן, מנכ"ל הפדרציה היהודית של בראוורד קאונטי, היא משלחת מבוגרים שתבקר במרכז "אדמס" בנשר ותזכה לאירוח ביתי של מתנדבי ועדת ההיגוי של השותפות ואנשי קהילה פעילים מנשר. המשלחת אף תשתתף בטקס יום הזיכרון המרכזי בעיר ותתכבד בהנחת זר לזכר הנופלים.

מנהל שותפות ביחד, נשר – בראוורד קאונטי, אליעד אליהו בן שושן: "מדינת ישראל היא הבית של כל היהודים בעולם, ונשר היא הבית של כל יהודי בראוורד קאונטי. אני שמח ונרגש לקרא המשלחות המקוריות בשותפות שלנו ורוצה להודות לכל פעילי השותפות משני צדי הים על כל העשייה הרבה לקראת שבוע זה".

מנכ"ל עיריית נשר, מיכל ליבנה: "אנו מקבלים בזרועות פתוחות את חברי המשלחות שמגיעים אלינו לנשר, לקראת יום העצמאות ה-70 למדינת ישראל. עיריית נשר רואה חשיבות רבה לחיזוק ולטיפוח הקשר שבין הקהילה המקומית בעיר לבין יהדות התפוצות. בין העיר נשר ועיריית נשר לבין הקהילה היהודית בבראוורד קאונטי מתקיימת שותפות חמה ואמיצה מזה למעלה מעשר שנים. זהו קשר הדדי וחשוב לשני הצדדים".

בצילום: מנהלי "שותפות ביחד" עם חברי המשלחת שיוצאת מהעיר נשר לבראוורד קאונטי.

קרדיט צילום: חיים הרטמן

 

עדי ישראלי:
Related Post