X

לקראת הפסח: מכון צומת מזהיר אין לצפות את הפלטה בנייר כסף

ניסוי שהתבצע במכון צומת, העוסק בנושאי הלכה וטכנולוגיה, התגלה שכיסוי פלטה על ידי נייר כסף, מגביר את חום הפלטה ללמעלה מ-300 מעלות צלזיוס, ועלול לגרום לשריפה.

בניסוי שהתבצע במעבדה הטכנולוגית של מכון צומת, בהשתתפות פרופ' משה לויטה מאוניברסיטת ת"א ופרופ' יוסף בודנהיימר נשיא מכון לב לשעבר, ציפו פלטה אחת והניחו עליה מגבת – ועל ידה הדליקו פלטה גלויה והניחו גם עליה מגבת אחת ישירות על הפלטה.
כעבור שעתיים, המגבת שהונחה על הנייר כסף נחרכה כולה, ומספיק היה משב רוח קל בלבד (מהחלון) אשר גרם לדליקה. יודגש שאין לבצע ניסוי זה בבית.

הניסוי במלואו יתפרסם לראשונה ביום חמישי הקרוב (2.4), יום המדע הישראלי של משרד המדע והטכנולוגיה, באופן מקוון.

אנשי מכון צומת בניסוי עם נייר כסף קרדיט צילומים- דוברות מכון צומת

"מדובר בסכנה של ממש" אומר ראש מכון צומת הרב מנחם פרל "לקראת פסח, בבתים רבים יכשירו את הפלטה ויכסו אותה בנייר כסף, רבים מהם משתמשים במגבות על מנת לכסות סירים, מספיקה נגיעה קלה של המגבת בפלטה כדי לשרוף בית שלם." יוזכר כאן, שהרב מנחם פרל שימש בתפקיד הרב הראשי לכבאות והצלה בישראל.

במכון צומת ממליצים לרכוש פלטה חדשה לפסח. מי שבמשך השנה לא מניח חמץ גמור על הפלטה אלא רק בתוך כלי (או נייר כסף) יכול להשתמש בפלטה של ימות השנה אם יחמם את הפלטה לחום המירבי ויקפיד בפסח להניח על הפלטה רק כלים ולא מזון באופן ישיר

ביום חמישי הקרוב יתקיים יום המדע הישראלי של משרד המדע והטכנולוגיה.
ביום זה, ניתן יהיה לצפות ב"חווית צומת" דרך אתר האינטרנט של מכון צומת.
בתכנית: ניסוי התלקחות, מסע החללית 'בראשית' לירח ואתגרי השבת ועוד נושאים מעניינים לכל המשפחה.
ההרצאות פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום! באתר מכון צומת

עדי ישראלי:
Related Post