X

למי כדאי לחסוך באמצעות פוליסת חיסכון?

כדי להתחיל לחסוך ו/או להשקיע בשוק ההון חשוב להבין קודם כל מה המטרה שלכם ואילו צרכים המוצר נועד לשרת, מאחר וכל מכשיר בעל יתרונות ייחודיים משלו ופונה לקהל יעד מסוים. הפעם נתמקד בשאלה למי מתאים לחסוך באמצעות פוליסת חיסכון.

באילו מקרים פוליסת חיסכון נחשבת כאפיק השקעה אטרקטיבי?

פוליסת חיסכון היא אפיק לחיסכון ולהשקעה המיועד לטווח הבינוני-ארוך, שמשווק על ידי חברות הביטוח ומפוקחת על ידי רשות שוק ההון. יש לפוליסת החיסכון יתרונות רבים אך ייחודיים, ולכן היא פונה לקהלי יעד מאוד ספציפיים:

  • אלה שאין להם בהכרח סכומים גבוהים לחסוך – סכום המינימום הנדרש להשקעה הוא יחסית נמוך, ותלוי באם תרצו להפקיד הפקדה חד פעמית או חודשית. בהפקדות החד פעמיות חברות הביטוח סכומים שנעים בין 5,000 לבין 50,000 ₪ בדרך כלל. לעומת זאת בהפקדה חודשית הסכומים הרבה יותר נמוכים, ומתחילים מ- 200 ₪ בחודש. כמובן שככל שמפקידים יותר כסף, כך פוטנציאל התשואה (הרווח) גדול יותר. לצורך ההשוואה בבתי ההשקעות דורשים מינימום של 250,000 ₪ לצורך פתיחת תיק השקעות מנוהל. לכן פוליסת חיסכון פונה לקהל רחב יותר.

    אלה שאוהבים גמישות מקסימלית – מלבד הפקדות סכומים משתנים בתקופות משתנות, תוכלו גם להחליט מתי אתם רוצים למשוך את הכסף, ואם למשוך רק חלק ממנו או את כולו. הכסף נשאר נזיל, כך שתוכלו למשוך אותו בכל, מבלי שתצטרכו לשלם עמלות או קנסות וגם לא תהיו מוגבלים לנקודות יציאה ספציפיות (כמו אלה שיש בפיקדונות בבנק). המשיכה כרוכה אך ורק בתשלום מס רווחי הון. שימו לב שמאחר ומדובר בהשקעה בשוק ההון מדובר במוצר שאינו מומלץ להשקעה לטווח הקצר, אם אתם לא רוצים להיות חשופים לתנודות קיצוניות ומעוניינים לאפשר לחיסכון לתקן את עצמו לאחר תקופה של הפסדים.

    אלה שרוצים לחסוך לילדיהם או שמיצו את יכולתם להשקיע בקופת גמל להשקעה – אמנם קיימת תוכנית חיסכון לכל ילד מטעם המדינה, אבל הסכומים שמופקדים לשם מוגבלים. מי שרוצה להפקיד יותר כסף, יכול לפתוח קופת גמל להשקעה על שם הילדים שבה ניתן להפקיד כ- 72,000 ₪ לשנה, ואם יש עוד כסף פנוי כדאי לחסוך אותו בפוליסת חיסכון. לחלופין, ניתן להחליט לוותר על קופת גמל להשקעה ולחסוך את הכסף רק בפוליסת חיסכון.

    אלה שנולדו ב- 1948 או לפני – המדינה מספקת לפנסיונרים בגילאי 70 + הטבות מס באמצעות סעיף 125 ד' לפקודת מס הכנסה: הטבת מס רווחי הון על הריבית על הכספים שנמצאים בפוליסת החיסכון, ליחיד או לזוג, בכפוף לקריטריונים שנקבעו בחוק. מדובר בניכוי מס על רווח שגובהו עד 13,800 ₪ ליחיד או 16,920 ₪ לזוג, נכון לשנת 2022. הטבה זו ניתנת לפנסיונרים מדי שנה, אך איננה אוטומטית.
  • אלה שרוצים להשקיע בשיטת "שגר ושכח" – הכספים מנוהלים על ידי אנשי מקצוע מנוסים, שבוחנים את השוק כל הזמן, נמצאים עם האצבע על הדופק ובוחנים איך הכי נכון לנהל את הכסף שלכם בהתאם לרמת הסיכון שהסכמת ליטול על עצמכם. כך אתם יכולים להיות בטוחים שהכסף שלכם בידיים הכי טובות שיש.
עדיין מתלבטים היכן הכי נכון בשבילכם לחסוך?

המומחים שלנו בפתרונות עדיפים – סוכנות לביטוח יעברו אתכם על כל האפשרויות שפתוחות עבורכם ויכולות להתאים לכם. לאחר מיפוי צורכיכם האישיים, הסוכנים יבחרו יחד אתכם את מכשיר החיסכון האידיאלי, יערכו עבורכם השוואה בין חברות הביטוח ובתי ההשקעות ויתאימו לכם את הפתרון המשתלם ביותר. צרו קשר עוד היום ותיהנו משקט נפשי המבוסס על למעלה מ- 20 שנות ניסיון ומוניטין.

דן ליאורי:
Related Post