X

למה לקבוע טיפול אצל שיננית?

כשכואבות לכם השיניים, הרי זה ברור שאתם צריכים דחוף לקבוע תור לרופא השיניים. אבל מתי קובעים תור לטיפול אצל שיננית? החשיבות הגבוהה של ביקור אצל השיננית שלכם, והטיפולים שהיא מעניקה לכם במקצועיות וחדות, יכולים למנוע מכם הרבה עוגמת נפש, ועם הזמן גם הוצאות גדולות מאוד.

השיננית היא אשת מקצוע בשירות הרפואה המונעת. היא מנקה, מסדרת, ומאתרת מראש תקלות שעלולות לצוץ בהמשך, מה שאומר שהיא שומרת עליכם מבעוד מועד.

כשאתם קובעים תור אצל שיננית, כאילו אמרתם – "אני רוצה לשמור על הפה שלי בריא, ולא להגיע לרופא השיניים". במילים אחרות, לשיננית שלכם יש את הפוטנציאל לחסוך מכם ביקור אצל רופא שיניים, וכולנו מעדיפים, אם אפשר, להימנע מללכת לרופא, אפילו אם הוא נחמד במיוחד.

הפרטים החשובים – מה עושה שיננית:

אם אתם רוצים ממש להבין מה קורה כשאתם מבקרים אצל השיננית שלכם, שימו לב:

  1. היגיינה – המילה החשובה ביותר בעולם רפואת השיניים, ההיגיינה של הפה והשיניים שלכם תכתיב לא מעט את עתיד טיפולי השיניים שלכם, והשמירה על היגיינת פה גבוהה היא חיונית לבריאות. מבין התפקידים העיקריים של השיננית שלכם תגלו כי ניקיון של הפה, ולא סתם ניקיון, נמצא בראש הרשימה. הניקיון העמוק שמבצעת השיננית כולל סילוק לכלוך שכבר התגבש עם חיידקים ויצר שכבה קשה על, מאחורי וסביב השיניים, אפילו בחריצים שביניהן.
  2. ייפוי השן – השיננית שלכם תעשה אתכם יפים יותר, או לפחות את החיוך שלכם יפה יותר, שכן שיננית יכולה, בין יתר הטיפולים, לנקות כתמים מהשיניים. הניקוי היסודי כולל הסרה של כתמים שונים על השן, כתמים שיוצרים מראה בלתי אחיד וכמו "צובעים" את השן. לרוב מדובר בכתמים שנוצרים מצריכת מזונות לא מתאימים שנוטים להכתים את השיניים לאורך זמן, כולל, דרך אגב, קפה ותה.
  3. טיפול למניעה של כאב – לא כל כאב שיניים דורש התערבות רפואית של רופא השיניים, ויש מצבי כאב שיכולים להיפסק בטיפול שיננית. מצבים אלו כוללים בעיקר הצטברות מזון בחריצים בין השיניים שלכם, מה שיוצר תופעות לוואי של לחץ וגירוי יתר שמוביל לכאב מיותר לגמרי.

רפואה חכמה היא רפואה מונעת

כולנו רוצים להיות חכמים, אבל חכם הוא מי שפועל בחוכמה, והקדמת התרופה למכה היא הפעולה החכמה ביותר שיש, בעיקר בכל הנוגע לבריאות הגוף. טיפולי שיניים מורכבים הם לא רק לא נעימים, אלא גם יקרים למדי, ומאתגרים למדי. לכן הביקור התקופתי אצל השיננית כה חשוב וכה חיוני. ביקור סדיר אצל השיננית שלכם יכול למנוע מכם את עוגמת הנפש שבתגלית מאוחרת מדי של בעיה אחרת בחלל הפה.

שיננית מקצועית ומומלצת תדע בוודאי לגלות מבעוד מועד כל תופעה יוצאת דופן בפה. במידה והיא זיהתה משהו חשוד, היא תשלח אתכם לאבחון ולטיפול אצל רופא השיניים, ובכך לבצע טיפול מוקדם שימנע התפתחויות קשות יותר בעתיד.

זהבה הופמן:
Related Post