X

לגעת בעתיד תוכנית מנטורינג ייחודית בביה"ח כרמל בחיפה

בבית חולים כרמל הופעלה השנה לראשונה ובהצלחה רבה תכנית מנטורים ייחודית עבור סטז'רים לרפואה בשם  "לגעת בעתיד".  בשנת הסטאז' עוברים בוגרי בתי הספר לרפואה במחלקות שונות של בית החולים לתקופות של חודש עד שלושה חודשים לצורך התנסות והכרה מעשית של העבודה הרפואית במחלקות.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
ד"ר גולדברג עם קבוצת הסטז'רים משתתפי התוכנית

מרכז רפואי כרמל מקבוצת כללית מהווה מזה מספר שנים מוקד משיכה אטרקטיבי במיוחד לסטז'רים ונחשב לאחר מבתי החולים המבוקשים להתנסות על ידי סטז'רים מכל רחבי הארץ. כיום הסטז'רים בבית חולים כרמל ישנה נהנים מתכנית מוסדרת של השתלמויות ומעקב אחרי התקדמותם בסטאז' המופקת על ידי מנהלת תכנית הסטז'רים בכרמל ד"ר מיכל שטיינברג וצוותה יחד מנהלי המחלקות בהן הם עובדים. 

השנה החליטה הנהלת בית החולים להוסיף תכנית מורחבת חדשה ופורצת דרך להכשרת הסטז'רים המגיעים למרכז רפואי כרמל.  התכנית הייחודית הינה בהובלתם של פרופ' משה פליגלמן שפרש לאחרונה מניהול המערך הקרדיולוגי בבית החולים ומתפקידו כסגן דיקן להוראה בפקולטה לרפואה של הטכניון, ד"ר מיכל שטיינברג, מנהלת תכנית הסטאז' בכרמל וד"ר דבי זיסמן האחראית על ההוראה והמחקר בבית החולים.  

במסגרת התכנית "לגעת בעתיד" נפגשו הסטז'רים בכל שלושה שבועות בקבוצות אישיות של ארבעה סטז'רים עם המנחים המקצועיים של התכנית, עברו על מאמרים בעיתונים רפואיים מובילים, דנו בנושאים קליניים ומיומנויות קליניות כמו שיחה עם החולה ובדיקתו, והודרכו בנושאים מגוונים הקשורים להיותם רופאים צעירים כמו, בחירה ומציאת מקום התמחות, התמודדות עם מצבי דחק ומתן רפואה איכותית לאורך שנות הפעילות העתידיות שלהם ועוד.

ד"ר דבי זיסמן אחראית הוראה ומחקר בכרמל

מאחר והתכנית ייחודית ואין תכניות דומות לה בארץ ובעולם נתבקשו הסטז'רים לחלוק את רשמיהם מהתכנית במפגש הסיום עם מנהל המרכז הרפואי ד"ר גולדברג.  במפגש ציינו הסטז'רים כי התכנית שיפרה את הידע המקצועי  ואת תחושת המסוגלות שלהם לרמות גבוהות וכי היא וגרמה להם להרגיש שיש מי שדואג להם באופן אישי.

עצם העובדה שרופאים ותיקים ומנוסים דנו איתם בפורום אישי ואינטימי בנושאים רפואיים ובנושאים הקשורים לקריירה שלהם הביאה לשיפור ניכר בתחושת השייכות שלהם למקצוע הרפואה, ולרצון שלהם לרכוש הרגלים נכונים להמשך עבודתם כמתמחים וכרופאים מומחים.

בוגרת התוכנית  ד"ר ארין זרגרי שנמצאת בשלבי סיום הסטאז' שלה ומתכננת להגיע להתמחות במחלקה הפנימית בכרמל  ספרה  כי " התוכנית מבחינתי ומבחינת חבריי לתכנית היא תוכנית חשובה ובעיניי היא הצלחה גדולה. לא האמנתי עד כמה המפגשים האישיים והמנטורים הצמודים יכולים להשפיע עליי בפתיחת הראש והמחשבה לכיווני חשיבה אחרים ומחוץ לקופסה. אני שמחה ומודה על הזכות להיות חלק מהתוכנית. התוכנית תרמה לי רבות ואני בטוחה כי כל מי שיזכה וישתתף בה בעתיד יוכל למקסם את היתרונות הרבים והיחודיים הקיימים בה לטובת למידת רפואה טובה ואיכותית יותר "

ד"ר שטיינברג, ד"ר זיסמן ופרופ' פליגלמן ציינו כי גם עבורם כמובילי הפרויקט התכנית הייתה מעשירה במיוחד  וכי הם הרגישו שזכו להכיר רופאים צעירים שרוצים ללמוד ולהתקדם וכי לאורך התכנית נהנו לראות את ההתקדמות הרבה ואת ההתמקצעות שלהם.

מוביל התוכנית פרופ' פליגלמן מי שנחשב לאחד מבכירי ומומחי הוראת הרפואה בישראל סיכם ואמר כי " הזכות הגדולה ביותר של הרופאים שהדריכו את הסטז'רים, היתה הזכות להכיר אותם בצורה עמוקה ליהנות מאישיותם החיובית ומביטוי הערכים שהביאו אותם לבחור במקצוע הרפואה ".  

לאור הצלחת התכנית, מתכננים מנהל בית החולים ד"ר אבי גולדברג יחד עם הנהלת ביה"ח להרחיב את התכנית "לגעת בעתיד" גם לשנים הבאות. ולאפשר ליותר סטז'רים המגיעים לבית החולים לקחת חלק וליהנות מפירות מהתכנית הייחודית .     

עדי ישראלי:
Related Post