X
    Categories: ישראל

כנרת: אותרה גופתו של הנעדר שטבע

אחר מבצע חיפושים שהחל ביום שבת בשעות הערב מיד עם קבלת ההודעה על צעיר מעראבה שנעדר באגם הכנרת אותרה גופתו של הנעדר אשר זוהה לפני זמן קצר ע"י משפחתו.

ביום שבת סמוך לשעה 19:00 התקבלה הודעה במוקד 100 של משטרת ישראל מאזרח שבילה בחוף ברניקי – על 3 צעירים מעראבה שנסחפו על גבי מזרן באגם הכנרת למרחק של כ 150-200 מ' מרצועת החוף.

מיד עם קבל ההודעה השיטור הימי הוזנק למקום הצליח לאתר את אחד הצעירים ולהביאו בבטחה אל החוף כשהוא באפיסת כוחות וצעיר נוסף הצליח להגיע אל החוף בכוחות עצמו. במקביל השיטור הימי המשיך בחיפושים אחר הנעדר השלישי ובהמשך הצטרפו לחיפושים כוחות משטרה, מתנדבים ואזרחים.

במאמץ הכולל לקחו חלק סירות ואופנועי ים של השיטור ימי, שוטרי סיור, לוחמי משמר הגבול, פרשים, חוקרי משטרה מסוק משטרתי, רחפן, מתנדבי יחידת הצוללים של משטרת ישראל מחוז צפון, צוללני זק"א, סונאר ואיחוד הצלה.

מאמצי החילוץ וההצלה התמקדו באיתור הנעדר ע״י ביצוע סריקות נרחבות שבוצעו מהאויר, על רצועת החוף ובתוך המים, הכל בכדי לאתרו בהקדם.

הבוקר עם אור ראשון כוחות משטרה שביצעו סריקות בים וביבשה סמוך לשעה 06:00 בבוקר איתרו את הגופה שצפה על פני המים ובהמשך גם זוהתה ע"י משפחתו של הנעדר. משטרת ישראל משתתפת בצערה של המשפחה.

משטרת ישראל שבה ומדגישה מספר כללי בטיחות לציבור המבלים באזור חופי הכנרת:

???? במידה ונכנסים לכנרת או לכל מקור מים אחר, רצוי להשאיר מישהו על החוף שיוכל להזעיק באופן מיידי את כוחות המשטרה במידה של היסחפות או כל מצוקה אחרת.

???? יש להיכנס למים בחופים המוכרזים ובשעות פעילות שירותי ההצלה.

???? אין להיכנס לעומק המים עקב סכנת היסחפות.

???? אין להיכנס למים על גבי אבובים או מזרני ים עקב סכנת היסחפות.

???? ככלל, רצוי לא להיכנס למים לבד, בדגש לילדים קטנים, אלא בליווי אדם נוסף.

דן ליאורי:
Related Post