X

כנס בינלאומי לחקר הכבד- דגל ישראל נעלם מהקיר

הכנס השנתי הבינ"ל של החברה האירופית לחקר הכבד  EASL  נחשב לאחד הכנסים הגדולים בעולם בתחום. מדי שנה מגיעים אליו אנשי מקצוע מכל התחומים.

השנה השתתפו  בכנס שנערך בפריז כעשרת אלפים איש מרחבי העולם, ביניהם עשרות רופאים ואחיות מישראל ביניהם פרופ' אלי צוקרמן מנהל יחידת הכבד של בית החולים כרמל ובמחוז חיפה וג"מ של הכללית המשמש גם כיו"ר החברה הישראלית לכבד. פרופ' צוקרמן מכרמל ועוד אנשי צוות מישראל  השתתפו בקבוצות עבודה והרצו בפני עמיתיהם לכנס.

מאחורי הקלעים התחוללה  תקרית דיפלומטית שבה היו מעורבים הרופאים והאחיות מישראל המבקרים בכנס.  בכניסה לכנס EASL 2018 הוצב קיר ענק ועליו הוצגו שמות הנציגים המקצועיים מכל מדינות העולם הנוכחים בכינוס, ולצידם שם ודגל מדינתם. מספר אחיות ורופאים ישראלים שמו לב כי משום מה רק דגל ישראל אינו מופיע על הקיר מתוך יותר מ-70 מדינות משתתפות.

למערכת האתר "דוקטורס אונלי" נודע כי ביוזמה אישית של האחיות והרופאים הישראלים התבצעה פנייה להנהלת הכנס בדרישה להוסיף גם את דגל ישראל. אחת המשתתפות הישראליות, לה הנושא צרם במיוחד, אף ניגשה וציירה בהפגנתיות את דגל ישראל כחול לבן בכתב ידה .ואמנם, לאחר פניית הישראלים הוסף בבוקר שלמחרת הדגל הישראלי לצד שאר דגלי מדינות העולם כשהוא מכסה על הציור שאותו ציירה יום קודם לכן האחות הישראלית בכתב ידה. יש לציין כי בתגובה לפנייה הישראלית, הגיבו בהנהלת הכנס כי "לא מצאו את הדגל הישראלי".

פרופ׳ אלי צוקרמן מכרמל ויו״ר החברה הישראלית לחקר הכבד, אמר כי ״לא ברור אם היתה זו טעות או לאו, אבל רק לאחר ההתערבות הישראלית ביוזמה פרטית של צוותים ישראלים הוסף הדגל, אני שמח שהצלחנו לפתור את הבעיה ". צוקרמן הוסיף כי מחאה רשמית תוגש למארגנים.

עוד הוסיף  פרופ' צוקרמן כי הכנס עסק השנה ב 3 נושאים עיקריים, מחלות ויראליות של הכבד מסוג הפטיטיס, כבד שומני, וקרצינומה של הכבד. "בעוד שעד כה מידי שנה הוצגו תרופות חדשות להפטיטיס C, השנה אופי המחקרים השתנה מאחר והגענו ליכולת לרפא את הזיהום בנגיף בכל החולים בשיעור של 95-100% ולכן הופסק פיתוח של תרופות חדשות ובכינוס התרכזו בתכניות למיגור המחלה במדינות שונות מאחר ובידינו הכלים לכך עדכן פרופ' צוקרמן.

לגבי הפטיטיס B שניתן רק לרסנו אבל לא לסלקו, הוצגו תרופות חדשות בשלבים שונים של מחקר שנוטעים תקוה לאפשרות של ריפוי המחלה ולא רק ריסונה. לגבי כבד שומני , מחלת הכבד השכיחה ביותר בעולם המערבי, גם כאן הוצגו תרופות רבות לטיפול במחלה הפועלות במנגנונים שונים ואשר חלקן ישמשו בעתיד הקרוב בתשלובות טיפוליות מבטיחות. נכון הדבר גם לגבי סרטן הכבד אם כי ההתקדמות בנושא זה הינה איטית יותר".

בצילום פרופ' צוקרמן מכרמל עם הדגל בכנס בפריז – צילום באדיבות אתר "דוקטורס אונלי"

זהבה הופמן:
Related Post