X

כמה טיפ לתת למוביל על העברת דירה ?

נכון שאנו יודעים כמה טיפ לתת במסעדה, אחרי ארוחה טובה . אז מה ההבדל בין טיפי להובלות קטנות לבין הובלת דירה.

כולם צריכים לעתים הובלה של מקרר, תנור, שידה, איזה פריט בודד. כמובן שאחרי שהחלטתם אם מי לבצע זאת בדגתם את כל הפרטים על המוביל / חברה שייקח וימסור בכתובת אחרת, השאלה כמה לתת לו על כך? אגב לא בטוח שאתם צריכים לתת לו, אז מי אמור לתת לו טיפ אם בכלל.

תמונה:  סטארט מובינג

העניין מתחלק ככה אם אתם הזמנתם הובלה שתתחיל ממכם אל קרוב משפחה שלכם אז לא נעים שהדוד ייתן לו טיפ או הלקוח שאליו נמסרת החבילה. אם אינכם מקבלים אלא רק מוסרים אותה ממכם אין טעם בטיפ למוביל שבעצם יהיה כפול. אך כמו שאנו יודעים טיפ הוא בעצם התנהגות מקובלת ומוערכת על ידי בעלי מקצוע השונים, ואכן הם מצפים לטיפ מצד אותם מובילים.

אז כמה טיפ לתת למובילים?

עניין זה הוא בראש ובראשונה כדי לדעת לא לתת יותר מדי ואו פחות מדי, אלא לתת בדיוק, ההיגיון הבריא הוא כזה שעבור מכונת כביסה שלקח ממכם, שידה, תתנו לו כ 30 ₪ בערך כ 10 % מהעלות.

מהו טיפ הובלות ראוי באמת על הובלות דירה?

פריט חשוב נוסף טיפ הוא ממש רשות ואינו חובה זאת חייבים לציין. אך טיפ הוא סטנדרט מקובל בענף ההובלות והסכום ה”מקובל” עבור טיפ אישי עבור מוביל שבא לבצע הובלות דירה עבורכם בלבד ועומד על כ 50-80 ש”ח לכל אחד מהסבלים והמובילים שעבדו בדירה .

הטיפים שתתנו הם ללא חשבונית כמו שמקובל בענף המסעדנות, נכון שהמדינה מנסה לאכוף את התשלום הנ"ל בחקיקות אך עדיין לא מקובל להוציא על כך חשבונית. מחיר הובלות דירה הוא משתנה עקב פרמטרים רבים נכון שהיום ישנם מחירוני הובלה באתרים שונים אך הם עדיין רחוקים מלדעת כמה יעלה לכם בסופו של תהליך .

אך מה שכן ידוע הוא הטיפ עבור הובלת דירת 3 חדרים, אם המחיר ההובלה כ 2,000 ש”ח, ומספר הסבלים שהגיעו יעמוד על  3 או 2 , סך הטיפ יהיה 100-250 ש”ח אפילו פחות מ9-12% וזה מה שנהוג לשלם למובילים שנתנו לכם שירות טוב.

עשו עבודה ללא שבירות ושריטות למוצרים שלכם, והיו אדיבים ללא פרצופים. שירות טוב זה הגעה בזמן שנקבע, ושהגיעו מוכנים. יחס טוב תמיד ישרת אתכם נאמנה ויגרור אווירה טובה לכם ולבעל המקצוע בכל תחום.נחמד להיות חשוב אך חשוב יותר להיות נחמד!!!

אך עם המוביל הגיע אליכם לביצוע של הובלות בירושלים ונסע את כל הדרך לצפון, מן הראוי לפרגן לו.ירושלים היא עיר עמוסה עם פקקים גדולים ונסיעה עד הצפון באותו היום חברה פרגנו. במיוחד עם ההובלה בירושלים היא גדולה.

הובלה קטנה עם טיפ למוביל?

ממה שכתבנו לעיל על טיפ מקובל עבור הובלות דירה בירושלים או בכל מקום בארץ, שם הטיפ היה 60 ₪ לאדם .אך האם עבור הובלה קטנה אלה הם גם הסכומים המקובלים. קודם כל זה תלוי מה היא העבודה שצריכים לבצע המובילים בהובלה עצמה. האם ההובלה היא רק לקחת ולמסור או שיש פירוקים והרכבות.

הובלה קטנה שכרוכה בהרבה עבודה אכן כדאי לתת למתקין טיפ זהו הכלל המקובל . אבל טיפ סמלי של 20-30 ש”ח במקרה זה יספק את בעל המקצוע ייתן סיפוק גם לכם שלא נתתם לו לצאת ריק.מקווים שעניין הטיפים הוא מובן ומקובל עכשיו גם עליכם.

לסיכום אם קיבלתם שירות טוב והיה לכם נעים אנא ממכם תפרגנו לבעל המקצוע גם ככה הם עובדים קשה . העבודה הנ"ל לא קלה בשמש בחום תוציאו שתייה קרה בקיץ ושתייה חמה בחורף ויאללה שיהיה לכם הובלה נעימה.

הכתבה נכתבה בעזרת סטארט מובינג.

זהבה הופמן:
Related Post