X

כל מה שרציתם לדעת על סירה עוצמה ב'

סירות, מנועים וים זה מה שבאמת מושך אתכם? כל החיים רציתם להיות מאותם האנשים שיכולים לקחת סירה גדולה לים, להשיט אותה וגם לחזור הביתה בשלום? אם כך, הגיע הזמן שתעשו כל מה שאתם יכולים להגשים את החלום הזה.

אם חשבתם לרגע שכל מה שמפריד בינכם ובין הגשמת החלום זה לקחת סירה ולשוט, דעו שזה לא מדויק. בפועל, בין אם אתם חושבים על סירה עוצמה ב ובין אם אתם חושבים על סירות אחרות, אתם צריכים רישיון. אתם לא באמת יכולים לקחת סירות של עוצמה ב ולצאת איתן ככה סתם אל הים הגדול.

ראשית, זה לא חוקי, ושנית, זה מסוכן. מצד שני, זה גם לא אומר שאתם צריכים לוותר על החלום. כל מה שצריך זה בסך הכול לראות איזה צעדים עליכם לבצע כדי להגיע אל הרגע שבו תצאו עם סירת החלומות שלכם לים.

מה זה בדיוק אומר סירה עוצמה ב?

אם לא ידעתם, נספר לכם שבכל מה שקשור לסירות מעוצמה ב או בכל עוצמה אחרת, צריך רישיון. למעשה, יש רישיונות שייט שונים שאפשר להוציא, וכל אחד מהם מגביל אותנו להשיט סירה עד גודל ועוצמה מסוימים. במקרה של סירה עוצמה ב אנחנו רואים שמדובר על השטת כלי שייט באורך של עד 8.5 מטר וללא הגבלה מבחינת כוח המנוע.

מה שכן, כדי לקבל רישיון לסירה של עוצמה ב, הקורס הבסיסי לא יספיק. צריך לעשות עוד קורס ולצבור עוד ניסיון ספציפי בהשטת סירות גדולות וחזקות יותר. יחד עם זאת, אין ספק שאם זה החלום שלכם, היום תוכלו להגשים אותו הרבה יותר בקלות מאשר בעבר, אז למה לחשוב פעמיים? זה שאתם מוציאים היום רישיון זה לא אומר שאתם חייבים לקנות סירה, אלא זה אומר שתוכלו לשכור סירה ותוכלו להשתמש בה מתי שרק תרצו.

האם הוצאת רישיון שייט זה יקר?

אתם חושבים על סירה עוצמה ב וחוששים שהוצאת רישיון כזה זו תהיה גם הוצאה כלכלית לא קטנה? החדשות הטובות הן שהיום זה לא כך. אומנם זה נכון שיש משמעות לשאלה איפה תלמדו ואיפה תוציאו את הרישיון, אך באופן כללי אנחנו רואים שהיום זה כבר יותר זול מאשר בעבר. לכן, אם מה שבאמת מפריד ביניכם ובין הגשמת החלום זה רישיון, דעו שאתם יכולים. אתם יכולים להוציא רישיון כזה מכל הבחינות, בין היתר, כי זה לא יקר.

יחד עם זאת, חשוב מאוד גם להבין שזו אחריות, ממש כפי שקורה עם נהיגה על רכב או על אופנוע. לכן צריך לעשות את הדברים בזהירות, לצבור ניסיון ולהבין שיש עוד כלי שייט באזור. עם רישיון כזה הים ייראה לכם אחרת לגמרי ולכן לא כדאי שתוותרו על החלום.

דן ליאורי:
Related Post