X

כל מה שרציתם לדעת על דלת אסם כפולה

דלתות אסם הן הצעקה האחרונה בעולם עיצוב הפנים, והן מוסיפות לבית מראה כפרי עדין. התוספת העיצובית שדלתות אסם מביאות לבית מובילה לביקוש הולך וגובר בקרב הציבור הישראלי, ונראה שבשנים הקרובות נראה אותן ביותר ויותר בתים ודירות. במאמר זה נרחיב אודות דלתות אסם שונות, תוך מתן דגש על דלתות אסם כפולות.  

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
מהן דלתות אסם

דלת אסם היא דלת הזזה בעלת מראה כפרי וטבעי. דלתות אסם יכולות לבוא במגוון צורות וצבעים, כך שחלק מהדלתות יהיו בהירות וחלקן יהיו כהות, חלקן יהיו חלקות, וחלקן יכילו תוספות וחיזוקים, חלקן יהיו עשויות מעצים דקים ועדינים, וחלקן יהיו עשויות מעצים מלאים ועבים. המשותף לכולם הוא שהן דלתות הזזה המעוצבות בסגנון כפרי מסורתי. רוב הדלתות אסם עשויות מעצים מלאים, ועל כן משקלן גדול בהשוואה לדלתות אחרות, אולם הן גם עמידות וחזקות יותר.

דלתות אסם
מהן דלתות אסם כפולות?

דלת אסם כפולה היא דלת אסם העשויה משני לוחות עץ הנעים במקביל. השימוש בדלתות כפולות עשוי לנבוע ממגוון סיבות, ובעיקר במקרים בהם הפתח הוא רחב. במקרה זה לא מומלץ להשתמש בלוח עץ אחד רחב, עקב משקלו הכבד, ומומלץ לחלק את הפתח לשתי דלתות אסם נפרדות. לוחות הדלת עשויים לנוע על ציר אחד, או על שני צירים נפרדים כך שהמשחק עם גודל הפתח יהיה גדול יותר.

האם כדאי להתקין דלתות אסם

קיימים שני יתרונות מרכזיים אשר בגינם אנשים רבים פונים להתקין דלתות אלה בבתיהם. היתרון הראשון נובע מצורת הפתיחה של הדלת – בניגוד לדלתות ציר, דלתות אסם הן דלתות הזזה החוסכות במקום, ומאפשרות שימוש מלא בחלל החדר. גם דלתות אסם כפולות הנעות על צירים שונים נעות בצמוד לקיר, כך שחלל החדר נשאר פנוי לשימוש. היתרון השני נוגע לעיצוב ואסתטיקה. דלתות אסם הן דלתות בעלות נוכחות עיצובית מיוחדת, המעניקות מראה טבעי וכפרי לחלל החדר, אשר בשילוב עם חפצים וגורמים נוספים עשוי ליצור מראה מיוחד ויפה. כמובן שישנם עוד יתרונות רבים כגון התאמה מלאה של הדלת לרוחב הדלת, עמידות הדלת לשנים רבות וכדו'.

איך לבחור דלת אסם מתאימה

על מנת לבחור את הדלת המתאימה ביותר עבורכם יש להתחשב במספר גורמים:

גודל הפתח

יתרון גדול של דלתות אסם הוא היכולת שלהן להתאים לכל חלל ולכל פתח. מסיבה זו פתחים שאינם סטנדרטיים נוטים להתקין דלת אסם המתאימה את עצמה בצורה מלאה לגודל הפתח.

עיצוב הבית

העיצוב הפנימי של חלל החדר משפיע במידה רבה על סוג הדלת אותה תבחרו. חשוב להתחשב בגוון החדר ולהתאים את הדלת לצבעים הקיימים. בנוסף, חלל החדר יכול להכווין אתכם האם כדאי להתקין דלת בעלת נוכחות או שמא דלת עדינה וחלקה תתאים יותר.

רוחב הפתח

מדדו את רוחב הפתח על מנת להחליט האם דרושות דלתות אסם כפולות, או שלוח עץ אחד יספיק.  

זהבה הופמן:
Related Post