X

כל המידע למשקיע המתחיל בקרקע חקלאית

משבר הדיור בישראל לא נמצא על סף פתרון, לכן משקיעים מתחילים מחפשים פתרונות יצירתיים. רכישת נכס בישראל היא בגדר הבלתי אפשרית, בטח אם מדובר על משקיע שמחפש השקעה ראשונה. במקום להשקיע מעבר לים בנכסים שאינכם מכירים, תוכלו לעשות השקעה קצת אחרת כאן בישראל.

אנו מדברים על רכישת קרקעות חקלאיות שתאפשר לכם להרוויח בענק כל עוד תעשו את הבחירות הנכונות. המון משקיעים מתחילים עשו את ההון הראשוני שלהם על השבחת קרקע חקלאית אותה רכשו. החלטנו להכין לכם מדריך מקיף בו תקבלו את כל האינפורמציה החשובה לכם. בסוף הבחירות שתעשו בתור משקיעים הן אלה שיקבעו איך תראה המציאות.

תמונה: freepik

מה זה בכלל קרקע חקלאית?

משקיעים מתחילים לא באמת מבינים את המשמעות של קרקע חקלאית. קרקע המוגדרת כחקלאית היא קרקע שניתן לעשות בה שימוש חקלאי בלבד. כלומר לא ניתן לבנות עליה ולא ניתן לבצע עליה כל פעולה אחרת. עם זאת חלק מהקרקעות החקלאיות ניתנות להפשרה, כלומר ניתן יהיה לשנות את ייעודן. גם אם כרגע הן לא מיועדות לבנייה, בעתיד יכול להיות שהמציאות תשתנה. מה שאומר שתוכלו למצוא את עצמכם מרוויחים המון ברגע שהקרקע תהפוך להיות לקרקע מופשרת.

מדוע מבצעים הפשרת קרקעות?

בעבר מדינת ישראל לא אפשרה להפשיר קרקעות חקלאיות כי לא היה בכך צורך. אך כיום לנוכח משבר הדיור כולם מבינים כי זה הפתרון היחיד שעומד לרשות המדינה. הפשרה של קרקעות חקלאיות תאפשר הגדלת היצע הדיור, כתוצאה מכך גם מחירי הדיור ירדו בהתאם. אם לא יפשירו קרקעות חקלאיות המצב יהיה גרוע פי כמה, המחיר של רכישת דירה בישראל רק ימשיך לעלות. אתם יכולים למצוא את עצמכם נכנסים לתמונה בדיוק בזמן הנכון להרוויח בענק.

למה כדאי להשקיע בקרקע חקלאית?

הסיבה המרכזית שבגללה משקיעים מתחילים צריכים להשקיע בקרקע חקלאית היא העלות. העלות של קרקע חקלאית זעומה לעומת העלות של כל נכס אחר אותו תרכשו. מה שגם עם הפשרת הקרקע לבנייה השווי של הקרקע צפוי להכפיל את עצמו בכמה מונים. ברגע שהקרקע תהיה מופשרת לבנייה תוכלו למכור אותה לקבלן שמעוניין לבנות עליה. מבחינתכם עשיתם את שלכם עם מכירת הקרקע ועם קבלת הסכום הגבוה על הפעולה הזאת.

איך נכון לבחור קרקע חקלאית?

ישנם כמה פרמטרים שיסייעו לכם לבחור את הקרקע החקלאית הנכונה לכם. ראשית המיקום של הקרקע הוא קריטי בדיוק כמו שבוחרים כל נכס אחר לרכישה. בו בזמן תג המחיר צריך להיות תג מחיר שמתאים לכם, גם בקרקעות חקלאיות ישנם מחירים דינאמיים. עם כל זה תרצו לדעת כי הקרקע קרובה להפשרה, כך תחסכו לעצמכם זמן רב והתעסקות מיותרת. משקיע מתחיל שרוצה ללכת על בטוח צריך לרכוש קרקע חקלאית בתוך גוש 7676. מדובר על קרקע חקלאית במיקום מנצח שנמצאת קרוב מאוד להפשרה לצורך בנייה. 

דן ליאורי:
Related Post