X

כיצד אמון יכול להשפיע על הבחירות היומיומיות שלנו

בערב שישי טיפוסי, אתם עשויים למצוא את עצמכם צועדים ברחוב עם קבוצת חברים ומחפשים מסעדה. אדם שעומד מחוץ לאחת המסעדות מנסה לשכנע אתכם להיכנס.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

מה גורם לכם להתעלם מההזמנה או להיענות לה? מה שאנחנו סומכים עליו ומי שאנחנו סומכים עליו משפיעים על הפעולות שלנו

בכל יום, אנו מושפעים ראשית ממה שנראה ככוחות בלתי נראים. אך אנו למעשה יכולים לזהות עקרונות המגדילים את ההסתברות שנפעל באופן מסוים על סמך האופן בו אנו פועלים בכל מצב נתון.

ההתנהגות שלנו אינה רציונלית לחלוטין. למעשה, היא מנוהלת על ידי גורמים רבים המוטמעים בחשיבה שלנו. לדוגמה, רוב האנשים זקוקים לראיות או להוכחות מוחשיות כדי להאמין במשהו, בעוד אחרים מושפעים בקלות מהקשרים החברתיים שלהם.

צילום הרבלייף

כשמדובר בשינוי התנהגות, מאמנים מכירים בצורך לספק הוכחה מוחשית – מעין גישה של 'דיבורים מול מעשים', תוך התייחסות לתוצאות שניתן להשיג. זה נכון במיוחד עבור לקוחות שעשויים להזדקק לעידוד נוסף של הביטחון העצמי או המוטיבציה.

רבים מחברי הרבלייף העצמאיים שלנו מתחילים בסיפור האישי שלהם על השינוי שהם עברו, בין אם מדובר בירידה במשקל או בקיום אורח חיים בריא יותר. הם משמשים עדות חיה ונושמת עבור הלקוחות שלהם, ובונים אמון בכך שתוכנית תזונה מותאמת אישית תוביל לתוצאות.

כיצד נבנה אמון?

מדע רב הצטבר בנושא זה. פסיכולוגים דוגמת רוברט סיאלדיני אף פרסמו ספרים שדנו בעקרונות מפתח בהם תומך המחקר. על פי ספרו של סיאלדיני, Influence, ששת עקרונות ההשפעה הם: הדדיות, מחסור, סמכות, עקביות, דמיון וקונזצנזוס.

החברים העצמאיים של הרבלייף עוברים הדרכה על ידי המאמנים המומחים שלנו לגבי האופן בו עקרונות אלה באים לידי ביטוי בבניית קשר מתמשך עם לקוחותיהם – מערכת יחסים הבנויה על אמון.

אמון מבוסס על אינטליגנציה רגשית – ההבנה של מה חשוב באמת עבור האדם האחר. חברי הרבלייף מקשיבים באופן פעיל לדאגות, לפחדים ולאתגרים של לקוחותיהם, ופועלים יחד כדי לבנות תוכנית פעולה המותאמת עבורם אישית.

כשאני מהרהר על החיים שלי, לאחר שעברתי מעיר לעיר, אני מבין שהדרך החשובה ביותר שהייתי צריך ללכת בה הייתה זו שגיליתי – ואז בחרתי. אני יכול לחבר זאת לקשרים החברתיים שהשפיעו עליי באופן הרב ביותר, האנשים עליהם סמכתי – ביניהם היה גם המאמן שלי.

כדי לצאת למסע שלי הייתי צריך קודם כל לסמוך על המאמן שלי, שחיזק את האמונה שלי בעצמי.

כיצד חברי הרבלייף העצמאיים שלנו משמשים מודל להתנהגות חיובית ובונים חוסן

אמון הוא הבסיס ליצירת מערכות יחסים חיוביות ותומכות. חברי הרבלייף העצמאיים מבססים את האמון הנדרש כדי לתמוך בשינוי התנהגותי משמעותי שיימשך כל החיים; הם מייצרים אמון באמצעות התנהגות חיובית, מניעים אנשים מההתבוננות לקבלת החלטה, ומאי-פעולה לפעולה.

זה מה שאנחנו מלמדים את חברי הרבלייף העצמאיים שלנו: שניתן ליישם עקרונות ספציפיים לשינוי התנהגות במערכות היחסים שלהם עם לקוחותיהם.

כאשר אני מציית להוראות של מישהו, ישנה סבירות גבוהה שהפעולה היא פעולה רגעית. אך כאשר הפעולות שלי מבוססות על האמונות שלי לגביי ולגבי העתיד אליו אני שואף, אני מושפע באופן שגורם לי לפעול – ולהמשיך לפעול באופן שיוביל ליצירת התמדה.

התמדה זו נדרשת בעת מצוקה. אנו מכנים תכונה זו של עמידות בפני מצוקה החוסן שלנו. את החוסן שלנו ניתן לייחס לרמת האמון שיש לנו במטרה הרצויה ולאמונה שלנו ביכולתנו להשיג מטרה זו.

עבור אנשים המעוניינים לבצע שינוי התנהגות משמעותי דוגמת ירידה במשקל, שמירה על תזונה נכונה או תוכנית כושר מהווה לרוב אתגר. זה המקום בו מתן אמון במאמן ובקהילה תומכת עשוי לסייע בבניית אמונה חיובית שהשינוי אפשרי.

לקוחות הנמצאים בתוכנית תזונה מותאמת אישית יכולים לסמוך על חבר הרבלייף הבקיא בסוגים שונים של מוצרי הרבלייף לניהול משקל, תזונת ספורט, ועוד. וכאשר הם נותנים אמון בחבר הרבלייף המחויב לבריאותם, הם יכולים ליצור שינוי באופן אפקטיבי יותר.

קנת ל. בראדלי, סגן נשיא, הדרכת תזונה ורפואה

ד"ר ברדלי הוא קולונל בדימוס, בוגר האקדמיה הצבאית של ארצות הברית ובעל תואר שני בבריאות הציבור מאוניברסיטת מינסוטה, תואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת דנוור, ותואר ברפואה מטעם אוניברסיטת מרילנד. ד"ר ברדלי הוא מנהל מוסמך ברפואה ציבורית וברפואה מונעת ובעל הסמכה בממשל תאגידי מטעם INSEAD.

הכתבה נערכה באדיבות הרבלייף.

לטיפים נוספים היכנסו לאתר חברת הרבלייף:

עדי ישראלי:
Related Post