X

כאבי ברכיים של עובד חברת חשמל והביטוח הלאומי

בין עובדי חברת החשמל יש כאלה שעבודתם מחייבת אותם לטפס ברגליהם על עמודי החשמל. אחד העובדים שעשה זאת במשך כ-15 שנים ובהמשך עסק במשך שנים בקריאת מוני חשמל כשהוא מטפס במדרגות הבתים,  החל סובל ממחלת ברכיים שאילצה אותו בסופו של דבר  ללכת בעזרת מקל.

העובד, תושב אזור הקריות, פנה למוסד לביטוח לאומי בדרישה להכיר בפגיעת הברכיים שלו שלו כ"פגיעה בעבודה" או כ"מחלת מקצוע". לאחר שהביטוח הלאומי דחה את תביעתו הוא פנה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות נזקי גוף וביטוח לאומי לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה.

העובד , טוען מאחר ועסק בקווי חשמל, הוא נאלץ לטפס על עמודי חשמל גבוהים כשעליו חגורה כבדה עם ציוד ומכשור. לאחר כמה שנים עבר לתפקיד של קורא מונים שאילץ אותו לטפס במדרגות הבתים במשך כל שעות עבודתו. כשכאבי הברכיים שלו גברו הוא פנה לטיפול רפואי ובבדיקות שנעשו לו אובחנו שינויים בשתי ברכיו.

לטענת עו"ד סאמי אבו ורדה, מאחר והוא חזר על פעולת הברכיים עשרות ואפילו מאות פעמים ביום, כל כיפוף של הברכיים, גרם לנזק זעיר שלא הובחן והצטברות הנזקים במשך שנים רבות, גרמה לנזק ממנו הוא סובל כיום בברכיו.

תחילה דחה הביטוח הלאומי את התביעה, אבל באחרונה חזר בו והודיע לנשיא בית הדין לעבודה השופט אלכס קוגן כי לאחר בחינה מחודשת של התביעה הוא מסכים להכיר בפגיעה בברכיו של העובד כ"פגיעה בעבודה" על פי תורת המיקרוטראומה  כ"תוצאה מתנאי עבודתו כקורא מונים"..

 

עדי ישראלי:
Related Post