X
    Categories: צרכנות

יתושים – כיצד נלחמים בהם?

חודש נובמבר כבר בפתח, גשם יורד מידי פעם, בשנים שבהן הסתיו גשום ועדיין לא קר, זה מעודד התרבות יתושים. התנאים הללו עדיפים ליתושים הרבה יותר , מאחר שלחות וחום יחד עושים להם טוב.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!
היתושים לא נעלמו בסוף הקיץ. נהפוך הוא הם בשיא כאילו אנחנו עדיין בחודשי יולי-אוגוסט, בגלל הלחות והחום. כשהטמפרטורות ירדו ממש אז אולי, נרגיש הקלה משמעותית במכת היתושים ובעקיצות.

האקלים הקיצוני עלול להגביר את קצב הריבוי של מזיקים שונים וביניהם יתושים המשמשים להעברת מגוון מחלות, וכן לשנות את דפוסי התפוצה שלהם. עם המחלות המושפעות משינויי אקלים נמנות: קדחת הנילוס המערבי, מלריה, לישמניה, קדחת דנגי ועוד.

היתושים שהכי מציקים ומטרידים אותנו הם יתושי הטיגריס, שהינו יתוש פעיל במיוחד וגדל ומתרבה בעיקר בגינות ציבוריות. במידה ובשבועות הקרובים תמשיך התחממות מזג האוויר וירדו מעט גשמים, אז קרוב לוודאי שנהיה עדים לפחות ופחות זרימות מים בנחלים ויצוצו יותר יתושים בתוך השלוליות  שנותרו.

 קדחת הנילוס המערבי, הינה מחלה נגיפית קשה המועברת ע"י עקיצת יתוש הנמר האסייתי, אשר בא במגע עם עופות נגועים ולאחריו עוקץ אותנו. המחלה דמוית שפעת ומתבטאת לרוב בחום, כאבי ראש וחולשה בגוף. ישנם גם סיבוכים של המחלה כמו דלקת קרום המוח, פגיעה במערכת החיסונית ועוד.

לרוב אנו, נעקצים מיתושים בחצר . לצערנו אין חיסון כיום למחלה נגיפית זו. ההמלצה היעילה ביותר היא להתמגן בתכשיר הדוחה יתושים לגוף לפני היציאה מהבית כמו גם הפעלת מכשיר עם נוזל חשמלי להגנה בעת שהייה בבית. בנוסף מומלץ לדאוג לייבש את החצר ולפני גשמים לדאוג לנקות את החצר מכלים העשויים לאגור מים, להימנע משלוליות, נזילות, ובעיות מערכת השקיה, לפיד עשן עוזר נגד יתושים ומפחית אותם נקודתית. על חול רטוב היתושים אינם מתפתחים, אבל אם יש מעט שלוליות של מים עומדים, זה מגביר ומעצים אותם. זה יכול להיגרם בימים חמים כתוצאה מטפטוף רב מדי של מים מהטפטפות.

מפלי מים ובריכות בגינות פרטיות הן מקור ליתושים? כדאי לוודא, במידה ויש מפל נוי בגינה, אז שהמים לא יעמדו, אלא שתהיה זרימת מים. למי מאיתנו שיש בריכת דגים זה נהדר, כי אז הדגים יאכלו את הזחלים של היתושים. מה שמפחית את צמיחתם.

אמצעי נוסף שאפשר לאמץ הוא צמחים, גידולים ותבלינים שמרחיקים יתושים. כל אחד יכול גדל בגינה או אפילו באדנית גרניום או מרווה. ניתן להתייעץ עם גנן לגבי עוד שתילים ודרכים ירוקות להרחיק מזיקים.

גם מאוורר יכול להרחיק אותם, כי יש מהירות רוח מסוימת שהם לא עוברים, את המאוורר כדאי למקם סמוך יותר פינת הישיבה.  יתושים מתאספים על-יד התאורה בגינה. האור מושך אותם והחום משאיר אותם בקרב התאורה. לכן, עדיף למקם תאורה חזקה בקצה הגינה, ולא על-יד פינת הישיבה. יש לאתר ולטפל בכל מקור מים עומדים בשטחים הפתוחים, בבית ובסביבתו, התקנת רשתות על החלונות והפתחים בבית, למרוח תכשירים דוחים יתושים ולבישת בגדים ארוכים.

חברת אס.סי ג'ונסון, המייבאת ומשווקת בישראל את המותג הבינלאומי אוטן להגנה מיתושים את מגוון מוצרי "אוטן" ניתן להשיג ברשתות השיווק והפארם המובחרות.

מוצרי אוטן צילום – אפרת אשל

זהבה הופמן:
Related Post