X

ישיבת הכותל: חגיגות 53 לשחרור העיר ויסוד הישיבה

בישיבת הכותל התקיים אמש אירוע יום ירושלים המסורתי במלאות 53 שנים לאיחוד העיר ליסוד ישיבת הכותל.

בכל שנה רגילים לפקוד את ישיבת הכותל אלפי בני ישיבות ההסדר, ישיבות גבוהות ומכינות יחד עם בני נוער רבים. השנה השמחה הייתה שונה, באירוע שנחגג עם רווחים, מחיצות ניילון, קפסולות ושימוש באמצעי המדיה השתתפו אלפי אנשים בכל רחבי הארץ. חלק מהשיעורים הועברו מבתי הרבנים, חלקם התקיימו ממש בבית המדרש וחלקם הוקלטו מראש ושודרו על מסך מיוחד.

בערב החגיגי שנערך בשיתוף איגוד ישיבות ההסדר השתתפו הרב חיים דרוקמן ראש ישיבת אור עציון ויו"ר איגוד ישיבות ההסדר, הרב חיים סבתו ראש ישיבת "ברכת משה" במעלה אדומים ובוגר ישיבת הכותל, הרב ברוך וידר ראש ישיבת הכותל, הרב חגי לונדין ר"מ בישיבת שדרות, הרב אליעזר קשתיאל מעלי, ורבני ישיבת הכותל: הרב אבנר ששר, הרב ציקי ברלין, והרב יגאל חבשוש.

חגיגות יום ירושלים צילומים: ישיבת הכותל

שיאו של הערב היה בחצות לילה עם הגעתם של הרב שמואל אליהו רב העיר צפת עם הרב אייל יעקובוביץ ראש ישיבת ההסדר בעיר שקיימו  התוועדות יום ירושלים מיוחדת יחד עם הרב וידר.

ראש ישיבת ההסדר הכותל הרב ברוך וידר: "יום ירושלים הוא יום חגה של ישראל כולה ושל ישיבת הכותל בפרט. זה יום הודאה לקב"ה שזיכה את ישיבתנו להחזיר את כתרה של תורה לירושלים שבין החומות. עם האמצעים המתחדשים של המדיה, אנו זוכים להפיץ תורה ולגדל את תורת ישראל וירושלים בכל העולם היהודי, כבר ביום ראשון נשדר יום תורה מיוחד לכל העולם במעיין "ויחן שם ישראל כנגד ההר". כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים".

אורי פינסקי ראש מטה איגוד ישיבות ההסדר: "הלימוד ביום ירושלים ששודר לכל הארץ הינו ביטוי מיוחד של הודאה לבורא עולם ובונה ירושלים. השנה, בצל משבר הקורונה המשכנו במסורת השיתוף הנפלא עם ישיבת הכותל, באירוע שמטרתו לצרף אלפי אנשים מכל הארץ לכבודה של ירושלים, בהודאה לקב"ה ולכבודם של משחררי העיר, עיר שחוברה לה יחדיו. ישיבות ההסדר ימשיכו לדבוק בעיר הקודש המחברת שמים וארץ, תורה, צבא וחיי מעשה".

דן ליאורי:
Related Post