X

ירוק או אדום? הדרבי החיפאי הסתיים בהסכמה רחבה: סגול עולה!

אל מול 30 אלף צופות וצופים בדרבי החיפאי הגדול של העונה, רגע לפני תחילת המשחק ועליית השחקנים אל כר הדשא, היו אלה פרופ' מוני בניפלא, מנהל היחידה לנוירוכירורגית ילדים בקריה הרפואית רמב"ם יחד עם פרופ' יצחק שילר, ראש מכון ה-EEG בבית החולים, שנשאו את רעיון הגברת המודעות למחלת האפילפסיה אל תודעת הקהל.

שדרניות ערוץ הספורט משדרות עם זר פרחים בצבע סגול לצופי המשחק בבית
צילומים: הקריה הרפואית רמב"ם

כשהם לבושים בסגול, הצבע המזוהה עם המחלה, עלתה על מסכי האצטדיון שקופית הקוראת לקהל לחפש מידע נוסף על המרכז לאפילפסיה ברמב"ם. את עליית השחקנים משתי הקבוצות החיפאיות אל החימום רגע לפני המשחק כשעל זרועם סרט סגול, קידמו דבריו של הכרוז, אשר ציין כי פעילות זו היא יוזמה של המרכז לטיפול באפילפסיה בבית החולים רמב"ם בשיתוף מנהלת הליגה והנהלת שני המועדונים שהתחרו אמש זה בזה, מכבי חיפה והפועל חיפה.

אביבה פלדמן לא הסתפקה בזה ואף הקפידה להעביר זרי פרחים שחיכו לשחקני שני המועדונים כבר בחדרי ההלבשה, אולם גם שדרניות הקווים של ערוץ הספורט, זכו לזר שנראה היטב גם בקרב צופי המשחק בטלוויזיה.

אפילפסיה – לא מה שחשבת!
אחד מתוך כ-100 ילדים ובוגרים עשוי להיות מאובחן במחלה המכונה בעברית כִּפְיוֹן, אך ידועה גם כ"מחלת הנפילה". מדובר בהפרעה נוירולוגית במערכת העצבים המרכזית בגוף האדם, הנובעת מהפרעה בפעילות החשמלית של תאי עצב, הפרעה המתבטאת בפרכוסים במקרים קיצוניים. התקפים אפילפטיים יכולים לבוא לידי ביטוי גם כהפרעות תחושתיות, הפרעות בתפיסת המציאות, בראייה או בשמיעה, חוסר יכולת לדבר או להבין, וכאמור במקרים קיצוניים גם בפרכוס, דבר שיכול להביא לנפילה ולאובדן הכרה.

השקופית שמילאה את מסכי אצטדיון סמי עופר אל מול תשואות הקהל

במרכז צ'וקייר לאבחון וטיפול באפילפסיה שברמב"ם, פועלים במטרה לענות על מגוון הצרכים של החולה האפילפטי ומשפחתו, החל מרגע האבחון, דרך הערכת מידת השפעת המחלה והשלכותיה על המטופל, התאמת הטיפול המיטבי בין אם מדובר בטיפול תרופתי או התמודדות עם מטופלים שלא מגיבים לטיפול תרופתי. המרכז מספק ייעוץ והערכה למטופלים לקראת ניתוח אפילפסיה, לצד ליווי ומעקב בתהליך החלמתם.

דן ליאורי:
Related Post