X

יורשיו של חולה שנפטר יקבלו פיצוי 620 אלף שקל

 יורשיו של תושב אזור הצפון, שנפטר לאחר שקיבל שבץ מוחי מיד בעקבות  ניתוח לב שעבר בביה"ח רמב"ם, יקבלו ממשרד הבריאות פיצוי של 620,000 שקל, בעקבות תביעה שהגישו על רשלנות רפואית שהסתיימה בפשרה שקיבלה תוקף  של בית  משפט השלום בחיפה.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

בתביעה שהוגשה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות רשלנות רפואית,  נטען כי לפני כעשר שנים, כשהיה בן 45, הובהל האיש לביה"ח בנהריה עקב כאבים בחזה. עבר צינתור והועבר לביה"ח רמב"ם לניתוח מעקפים עם תיקון מסתם. בתום הניתוח הועבר לטיפול נמרץ ולאחר התעוררות איטית נמצא עם שיתוק בצד ימין וחוסר יכולת דיבור. רק למחרת הוזמן ייעוץ נויורולוגי והתברר כי הוא סובל מאוטם מוחי נרחב.

עו"ד סאמי אבו ורדה
מומחה רשלנות רפואית

מבית החולים הועבר לשיקום ומשם לביתו כשהוא סיעודי לחלוטין, לא הזיז את גופו, לא דיבר וניזון בזונדה. לפני כארבע שנים נפטר בביתו. לטענת התביעה הניתוח שעבר ברמב"ם היה מסובך ללא סיבה והצוות לא איבחן ולא טיפל בזמן באירוע המוחי שעבר.

בחוות דעת של פרופ' מומחה כירורג לב וחזה נקבע  כי לא היתה הצדקה לתיקון המסתם בלב וניתן היה לבצע ניתוח  מעקפים בלבד. לדבריו, בתיקון המסתם שיעור הסיבוכים כולל שבץ מוחי עולים באופן משמעותי.

עוד קבע המומחה כי "שיהוי וחוסר טיפול באוטם מוחי חריף, זוהי ללא ספק רשלנות בלתי סבירה בטיפול בחולה לאחר ניתוח לב עם שבץ מוחי חריף". לדבריו למרות שאשת החולה התריעה לצוות הרפואי שבעלה סובל משיתוק פלג גופו הימני ורק למחרת הגיע נוירולוג לבדוק אותו. "מצער מאוד מאוד שבביה"ח רמב"ם .. שאינו בית חולים פריפרי בלי MRI   ובלי יחידה לצנתור מוחי- אף אחד מהרופאים לא הרים את הכפפה" לטפל בחולה כפי שנדרש" כתב המומחה. כאמור, במסגרת הליך גישור הגיעו הצדדים לפשרה, לפיה לפנים משורת הדין תשלם המדינה ליורשים את הפיצוי בסך 620 אלף שקל.

 עו"ד סאמי אבו ורדה מציין כי תחום הרשלנות הרפואית מחייב התייעצות עם מומחה בתחום.

עדי ישראלי:
Related Post