X

יוקם מתקן לאומי להשבחת כלי טיס וחלפי מטוסים בצמוד לבסיס התעופה "עובדה"

חברת איירפארק בע"מ הודיעה היום כי חתמה על הסכם מול מדינת ישראל ומשרד הביטחון להקמת מיזם לאומי שיעסוק בחנייה, שימור, שדרוג והשבחת כלי טיס וחלפי מטוסים בצמוד לבסיס התעופה "עובדה" שבנגב.

חברת איירפארק היא חלק מקבוצת איי.אי.אס החזקות, חברה ציבורית אשר מניותיה נסחרות במדד ת"א-90. המתקן של חברת איירפארק עתיד להיות אחד הגדולים בעולם מסוגו ויהווה פתרון זול ומהיר לחברות תעופה מרחבי אירופה, אסיה ואפריקה אשר נדרשות כיום לעשות שימוש לעיתים קרובות במתקנים המרוחקים אשר ממוקמים ברחבי ארה"ב.

חברת איירפארק הישראלית שמה לה למטרה להיות חברה מובילה לביצוע פעולות של חנייה, שימור, שדרוג, השבחה ואחסנה של כלי טיס מסחריים. הקמתו של הפרויקט בסמוך לבסיס "עובדה" תחל בשלב הראשון על שטח של כ-2,200 דונם ובכך תתאפשר שהייה של 500 כלי טיס במקביל ברחבי המתחם. במסגרת הקמת המתחם יוקם אזור תעסוקה בסמוך לבסיס "עובדה" אשר עתיד לקלוט כ-800 עובדים חדשים שידרשו לתפעול המיזם, בתוך המתחם יוקמו תשתיות ומתקני תעשייה לטיפול, שימור והשבחת מאות כלי הטיס כאמור. לאחר הקמת השלב הראשון במיזם תתאפשר לחברה התרחבות משמעותית והקצאות קרקע נוספות להגדלת קיבולת כלי הטיס במתחם.

לאחרונה גייסה חברת איי.אי.אס את מר יאיר ביטון, טייס חיל האוויר בעברו ששימש עד לפני מספר חודשים כראש המטה של מנכ"ל משרד האוצר, והיום משמש כמשנה למנכ"ל, סמנכ"ל ההשקעות של הקבוצה ומנהל הפרויקט, מיאיר נמסר: "איירפארק הינו פרויקט לאומי ייחודי אשר ישים את מדינת ישראל על המפה העולמית ויהפוך אותה למובילה בתחום התעופה האזרחית. היתרונות התחרותיים המשמעותיים שיש למיקום הגאוגרפי של ישראל לצד תנאי האקלים תביא את איירפארק במהירות להיות חברה עולמית חזקה בתחומה. מדובר בפרויקט אסטרטגי שמביא בשורה אמתית לנגב ולאזור עדיפות לאומית. הפרויקט ישמש מנוע צמיחה מרכזי, יפתח מאות מקומות תעסוקה חדשים ואיכותיים ויהווה קטר כלכלי שיוביל את האזור כולו קדימה."

שוק התעופה העולמי צומח בקצב מסחרר בכל שנה, דבר אשר מהווה הזדמנות עסקית יוצאת דופן לחברת איירפארק ולמדינת ישראל. עד שנת 2025 שוק השימור, השדרוג וההשבחה בלבד של כלי טיס אזרחיים צפוי לגדול ל-110 מיליארד דולר בשנה, כאשר ב-15 השנים הקרובות בלבד צפויות חברות התעופה העולמיות לרכוש כלי-טיס נוספים בסכום שיעלה 5 טריליון דולר. במהלך 20 השנים הקרובות מחצית מהצמיחה של התעבורה האווירית העולמית תתבסס על טיסות נכנסות ויוצאות באזור אסיה-פסיפיק בלבד.

תנאי האקלים במתחם הפרויקט שעתיד לקום הם אופטימליים לביצוע פעולות של שימור והשבחה. מזג האוויר היבש השורר ליד בסיס "עובדה" הוא טוב במיוחד לאחסנה פתוחה של כלי טיס ותנאי הקרקע מאפשרים הקמת המיזם בהשקעות נמוכות בהשוואה לעולם. לישראל מוניטין עולמי חזק ומוביל בתעשיית התעופה וכוח אדם איכותי בתחום, לצד מיקומה הגאוגרפי הסמוך ליבשות אירופה ואסיה, מאפשר לה להיות מוקד משיכה עולמי לחברות בינלאומיות ומקנה לה יתרון תחרותי משמעותי מאוד בהיבטי עלות ואיכות.

איירפארק זוכה לתמיכה נרחבת של המועצה האזורית חבל אילות בראשות ד"ר חנן גינת לאור העובדה שהוא יעודד צמיחה כלכלית ברת-קיימא לצד יצירת מאות מקומות תעסוקה איכותיים באזור עדיפות לאומית. ישראל מעסיקה כיום אלפי מדענים, מהנדסים וטכנאים ונמצאת בחזית העשייה העולמית בכל הקשור לתחומי התעופה, ביניהם: שירותי תחזוקה והשבחה של מטוסים, אספקת טכנולוגיות ומערכות מתקדמות, בנייה וטיפול בחלקי מנועים, מערכות חשמל, מחשוב ועוד. הקמת מיזם איירפארק והימצאות של מתחם חניה אזרחית של מאות כלי טיס בישראל צפוי להשפיע לטובה ולאפשר לכלל התעשיות הישראליות העוסקות בתחום לפרוח ולשגשג גם כן.

על החברה
חברת איירפארק היא חלק מקבוצת איי.אי.אס החזקות, חברה ציבורית אשר מניותיה נסחרות במדד ת"א-90. בעל השליטה בחברה הוא מר חיים גייר, איש עסקים מוערך בעל ניסיון עשיר בתחום התעשייה, הנדל"ן ופרויקטים מורכבים נוספים. מנהל הפרויקט הוא מר יאיר ביטון, טייס חיל האוויר בעברו, אשר משמש היום כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל ההשקעות של הקבוצה.

מצ״ב הדמייה, קרדיט – יח״צ

דן ליאורי:
Related Post