X

יום שידורים מיוחד להעלאת המודעות לעיוורים ולסובלים מלקויות ראייה

בישראל אלפי עיוורים המנסים לשדרג את איכות חייהם ולהגיע לשוויון ולזכויות כמו הרואים והבריאים. כדי להעלות את המודעות לחייהם ולקשיים איתם מתמודדים העיוורים והסובלים מלקויות ראיה בישראל הפיקו ברשת ערוץ 2 יום שידורים מיוחד לטובת העיוורים. מי שליווה את היום המיוחד בפרשנות בהירה ומאוד ברורה היה ד"ר אור בן שאול, מתמחה בכיר במחלקת עיניים כרמל כשהוא מסביר מנגיש את עולם המונחים של העיוורים לציבור הרחב.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

ד"ר אור הסביר בשידור לציבור הרחב מושגים כמו קטרקט מולד, עכירות העדשה,  הסביר על רטיניטיס פיגמנטוזה מחלה ניוונית תורשתית ברשתית. ודיבר באופן כללי על אמצעי עזר לעיוורים והגברת המודעות לליקוי הראיה בישראל. מחלקת העיניים של בית החולים כרמל היא בין המחלקות המצטיינות והמובילות בתחומה בישראל, והיא משמשת גם כמרכז ארצי לטיפול בגלאוקומה מולדת בתינוקות.

פרופ' אורנה גייר מנהלת המחלקה מציינת כי יום העיוור והתמיכה והעזרה לבעלי לקויות ראיה ולעיוורים נמצאים בין הדברים החשובים שבטיפול המחלקה. ד"ר אור מספר כי זה היה מאוד מרגש לשמוע את סיפורי החולים במהלך יום השידורים ולראות כיצד עיוורים יכולים לעשות כל כך הרבה עם כל כך מעט אור בעיניים.

" פגשתי עיוורת עם קטרקט מולד שטיפסה על האוורסט וגברת כמעט עיוורת לחלוטין שהיא ציירת מוכשרת, ועוד עיוורת מלידה שהיום היא מורה לילדים רואים עם כלב נחיה,  ועוד המון  סיפורים מרגשים.  זאת היתה חוויה מיוחדת כשהמטרה של המחלקה ושלי היתה בעיקר להעלות את המודעות ולהפנות יותר משאבים לטובת העיוורים בישראל ".

השידור החי התקיים ביום ה   BLIND DAY שהוא יום המודעות לקהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה בישראל. לא מדובר ביום התרמה מסביר ד"ר אור, מטרת היום היא  להגברת המודעות לקהילה, ועידוד שילובה בחברה תחת הסלוגן 'תעצמו את העיניים – ותראו!' כשבכל פעם נבקש להראות פן נוסף בחיי הקהילה. ככלל, בחרנו להדגיש את ערך השוויון , עצמו את העיניים ותראו שכולנו שווים, גם כשאיננו רואים.

ה- BLIND DAY נוסד ע"י 'חושבים בצבע', קבוצת סטודנטים עם עיוורון ולקויות ראייה מתחום  התקשורת. בשנים האחרונות היום מתנהל בהובלת המרכז לעיוור בישראל, בשיתוף עמותות וארגונים, העוסקים בשיפור חייה של קהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, לצד גופים מהמגזר הציבורי והפרטי ובשיתוף פעולה עם משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים.

"אנו בכרמל מאמינים אומר ד"ר אור כי החברה מכירה בחשיבות השילוב, אך לא חשופה מספיק לקהילת האנשים עם עיוורון ולקויות ראייה, ולא מודעת ליכולותיה, לצד הפעולות שהחברה יכולה לעשות כדי לשפר את חיי הקהילה."

בצילום – ד"ר אור מכרמל ביום השידורים – צילום בית חולים כרמל

זהבה הופמן:
Related Post