X

יום השואה הבינלאומי: "אנחנו זוכרים" – weremember#

מעופפות מכבי חיפה ליום השואה הבינלאומי

מועדון הכדורעף מכבי חיפה XT  והעמותה 'חיפה יפה' מצטרפים לקונגרס היהודי הבינ"ל בקמפיין העולמי "אנחנו זוכרים" ב-27  לינואר 2018 . ע"י שימוש ב- האשטאג #weremember   ("תגית-סולמית") בצירוף תמונה אישית.

מועדון הכדורעף מכבי חיפה XT ,קבוצת הנשים המשחקת בליגת העל , זכתה בדאבל היסטורי אליפות המדינה ו בגביע בעונה 2015/16 , מחזיקת גביע ווינר לשנת 2016/17 וסגנית האלופה המשחקת בליגת האלופות באירופה.

שחקניות הקבוצה שלהן קשר משפחתי עם השואה משתתפות בקמפיין:טום לוגן 

הסבא,  ג'אי ב. האנט,  שירת כחייל  בצבא ארה"ב , שירת כמתורגמן מגרמנית לאנגלית. היה בין החיילים הראשונים שהגיעו לשחרר את מחנה הריכוז בוכנוואלד באפריל 1945.  טום לוגן, השתתפה ארבע פעמים במשחקים האולימפיים וזכתה עם נבחרת ארצות הברית במדליית כסף בבייג’ין 2008 ולונדון 2012, כמו גם במדליית כסף באליפות העולם ב-2002 ובאליפויות גראנד פרי עם נבחרת ארה"ב.

אנסטסיה ברבנשיקובה(קרדוניס)
הסבא, סרג'י טיפלוב, היה חייל בצבא האדום, בריה"מ,  לחם בחזית של בלרוס והגיע בין החיילים הראשונים לברלין. סבתא, לידה קלאודוניה טיפלוב,  שירתה כחיילת בחיל האוויר, יחידת נ"מ שהגנה על העיר מוסקבה.   אנסטסיה הגיעה לישראל כשחקנית זרה, הכירה את בעלה שמואל, התחתנה וילדה את בנם בן השנה. אנסטסיה ממתינה לקבל אזרחות ישראלית ולייצג את נבחרת ישראל.

טלי מרמן
הסבא רבה, מיכאל גוטקין , היה חייל בצבא האדום, בריה"מ, במלחמת העולם השניה, נפל בשבי הגרמני, ברח מהשבי ונפצע פעמיים במהלך השנים ששירת. מיכאל לוחם יהודי גאה שיצא לחזית שוב ושוב להציל את אחיו ואחיותיו מהצורר הנאצי במהלך השואה. מיכאל הוא גיבור מלחמה בצבא האדום.  טלי מרמן, משחקת במכבי חיפה XT, שחקנית נבחרת ישראל, טלי שירתה כחיילת בצה"ל. אביה, אלכס מרמן, מאמן את האתלטית חנה קנייזבה מיננקו, קופצת משולשת בכירה.

הקמפיין הושק לפני שבוע, ובמהלכו מתבקשים אנשים מרחבי העולם להצטלם עם דף נייר שעליו נכתב "אנחנו זוכרים" (״we remember#") בכדי להעלות את זיכרון השואה. בקונגרס היהודי העולמי אומרים כי בקמפיין משתתפים אנשים בכל הגילאים, יהודים ושאינם יהודים, וגם ניצולי שואה שבחרו להצטלם עם בני משפחותיהם.
הקמפיין הוירטואלי חדש נועד להעלות את מודעות בני נוער לשואה.  מהצילומים של אנשים עם הכיתוב – "אנחנו זוכרים", יוקרנו בסוף השבוע הקרוב על מסך ענק ליד אושוויץ, במסגרת יום השואה הבינלאומי.

אלכס אברמוב, יו"ר 'חיפה יפה'
"אנחנו ב'חיפה יפה' רוצים לספר את סיפור השואה לדורות הבאים, כמי שנולד בברה"מ לשעבר ועלה לארץ, חי ושירת בצה"ל, אני יודע מה היא אנטישמיות, שמות גנאי של "יהודון" היו ועדיין קיימים. אנו רוצים להגיע באמצעות הקמפיין לחברים ומיליוני אנשים בעולם, לזכר כל מיליוני הקורבנות שנספו בשואה יהודים, רוסים ואחרים אשר נלחמו לשחרור היהודים והצלת אירופה מהנאצים".

בגלל האנטישמיות הגוברת בעולם , בגלל שהניצולים החיים אט אט נעלמים, ובגלל שמכחישי השואה הם חסרי רחמים באירופה, מדינות בריה"מ וארה"ב, אנו חייבים לזכור ולהזכיר את השואה"
הצטלמו תייגו ברשתות החברתיות : פיסבוק, טוויטר ואינסטגרם
ע"י שימוש ב- האשטאג #weremember   ("תגית-סולמית") בצירוף תמונה אישית.
 

דן ליאורי:
Related Post