X

יום השואה בניו יורק

הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, ערך סיור מיוחד עם השגרירים והקונסולים הכלליים של מדינות שונות בתערוכת זיכרון השואה הגדולה בצפון אמריקה שתיפתח בשבוע הבא, תערוכת "אושוויץ" של מוזיאון המורשת היהודית בניו יורק לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. מחר הקונסול הכללי יערוך סיור דומה עם אנשי תקשורת בצהריים ואחר הצהריים עם קבוצות מנהיגי סטודנטים.

בסיור המיוחד השתתפו שגרירים וקונסולים כלליים של מדינות שונות: גרמניה, הקונכ"ל דוד גיל, פולין, השגריר פיוטר וילצ'ק והקונכ"ל מאצ'יי גולוביסקי, שוויץ, הקונכ"ל מרקוס בורלין, בלגיה, השגריר דירק ווטרס והקונכ"ל פרנק גרקנץ, סלובקיה, הקונכ"ל לדיסלבה בג', ספרד, השגריר סנטיאגו קבנאס אנסורנה והקונכ"ל רפאל קונדה דה סארו, אוסטריה, השגריר וולפגנג ולדנר והקונכ"ל גיאורג ווטס, שוודיה, סגן קונכ"ל סופי בקר, מקסיקו, הקונכ"ל ויויאן חוארז מונדראגון, סינגפור, הקונכ"ל יסמין ווי, יוון, הקונסול הכללי קונסטנטינוס קוטראס, קזחסטן, הקונכ״ל זניבק עבדראשוב, ארגנטינה, השגריר מרסלו ג'וסטו, בולגריה, הקונכ"ל פלמן גיאורגייב, קוסובו, המזכיר הראשון אינס דמירי, ליטא, הקונכ"ל ניז'ולה נאגיניטה, לוקסמבורג, הקונכ"ל ז'אן קראוזר ואוקראינה, הקונכ"ל אולקסי הולובוב.

הביקור התקיים בתערוכת "אושוויץ" החדשה שתיפתח בשבוע הבא, Auschwitz. Not long ago. Not far away., במוזיאון המורשת היהודית. זוהי התערוכה הגדולה ביותר שהוצגה אי פעם בצפון אמריקה עם יותר מ-700 פריטים מקוריים.

התערוכה כוללת קרון משא מקורי ששימש לגירוש למחנות ההשמדה, צריף ממחנה אושוויץ, חלקי בטון שהיו חלק מגדר מחנה אושוויץ, ציוריו המקוריים של האמן אלפרד קנטור וכמו כן מספר רב של זיכרונות ופריטים אישיים שלא פורסמו לעולם. התערוכה תפתח ביום השנה לניצחון בעלות הברית באירופה ב-8 במאי ותהיה פתוחה עד ה-3 בינואר 2020.

דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק: " התיעודיים המזעזעים שאנו רואים כאן הם לא של אירוע היסטורי שקרה בעולם מקביל. הניצנים שהיו אז נמצאים כאן בקרבנו במציאות הנוכחית גם לאחר הקטסטרופה שהביאה האנטישמיות על העולם במלחמת העולם השנייה.

האנטישמיות המודרנית שונה מהאנטישמיות שהכרנו. היא לא תמיד עוטה את דגלי השנאה אלא מסתירה אותם. היא לא צועקת בשמה אלא נחבאת אל הכלים. לעיתים היא אף מתחפשת למושגים מקובלים בעולם המערבי כמו אנטי-ציונות או אנטי-ישראליות. אבל היא מסוכנת, מסוכנת בדיוק כמו קודמותיה ועלינו לעצור אותה בכל מחיר. עליכם ועל המדינות שאתם מייצגים להילחם יחד אתנו בחיה האנטישמית, מלחמה חסרת פשרות."

צילומים באדיבות רם בן ישי מנהל תחום תקשורת ישראלית הקונסוליה הכללית בניו יורק

דן ליאורי:
Related Post