X

טקס הענקת דיפלומות במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

פתיח: הבוגרים והבוגרות במכללה הטכנולוגית נוף הגליל, התרגשו לקבל לראשונה בטקס, לצד הדיפלומה גם חוברת מהודרת ומרשימה המסכמת את תקופת לימודיהם במכללה, כולל הצגת הפרויקטים של כל המצטיינים בכלל מגמות ההנדסה.

את הטקס כיבדו בנוכחותם סגן ראש העיר, דוד שינאן, וראש מנהל החינוך בעיריית נוף הגליל, מינה קליין, וחברת הועד המנהל ד"ר ריטה ח'ורי. ד"ר אליאס איסחאק , ראש מגמת הנדסת מכשור רפואי , ברך בשם ראשי המגמות ואמר: "אתם יוצאים היום לעתיד לא ידוע שיש לגביו הרבה ספקות, אנחנו מאמינים שהשנים בהם חייתם יחד כאן במכללה , יהודים כערבים, מוסלמים , דרוזים ונוצרים , ללא כל ספק נתנו לכם מעט מהיכולת לכבד האחד את משנהו ולקבל בסבלנות ובסובלנות אחד את השני ."

מברכים את הבוגרים צילומים: דוברות המכללה

המכללה הטכנולוגית נוף הגליל לבשה חג לרגל טקס הענקת דיפלומות לבוגרי שבע מגמות לימודי הנדסה במכללה. בהתרגשות הגדולה ניתן היה לחוש כבר במבואה בה התקבלו הבוגרים ובני משפחותיהם בכיבוד עשיר, ועמדת צילום מיוחדת.

בפתיחת הטקס הזכיר המנחה כי אנו נמצאים בעיצומם של ימים מורכבים ומאתגרים העוברים על מדינת ישראל ואזרחיה. 261 ימים של מלחמה, של הקרבה ושל גבורה. 261 ימים שבהם ראינו גם את רוח ההתנדבות והתמיכה של החברה הישראלית על גווניה. על אף הדי המלחמה, הצליחו במכללה לפתוח את שנת הלימודים ולקיים באופן מסוים שגרת למידה.

במכללה התפללו לשובם לשלום של הסטודנטים המשרתים משדות המערכה, התרגשו מהקיום המשותף במכללה ומהתגייסות אנשי הסגל, ללא הבדלי דת, לסייע לסטודנטים בצמצום הפערים הלימודיים.

הרכב "מיתרי הגליל"

הטקס נפתח בדברי ברכה של מנכ"לית המכללה, מרב ששון אמויאל "אתם מצטרפים היום למעגל רחב של הנדסאים גאים בוגרי המכללה הטכנולוגית נוף הגליל.אין לי ספק שהדיפלומה המיוחלת תהווה עבורכם כרטיס כניסה לעולם התעשייה והתעסוקה בתחומי ההנדסה והטכנולוגיה, ובתחומים אחרים.חזון המכללה הינו להוות עבורכם, תושבי הגליל והאזור, מקפצה לתעסוקה משמעותית ולפיתוח אישי מקצועי. לפתוח בפניכם אפשרויות לקידום מקצועי ולהצלחה.

סגל המרצים וצוות המנהלה עמל לאורך השנים למען חזון זה ומקווה אני שנקודת סיום זו עבורנו, היא למעשה נקודת הפתיחה שלכם. העולם מתקדם כל הזמן בתחום הטכנולוגי, והשאיפה של כולנו שישראל תהיה חוד החנית בפיתוחים ובחדשנות הטכנולוגית. המכללה תמשיך להציע לכם לימודים והכשרות להמשך התפתחותכם המקצועית. עקבו אחרינו ברשתות החברתיות, שמרו איתנו על קשר. אנחנו פה בשבילכם, "הנדסאים והרבה יותר."

לימודי הנדסאים, הם לימודים מורכבים ומאתגרים. צלחתם את הדרך. יישר כח על כך. חלקכם שילבתם לימודים עם עבודה, טיפלתם במשפחותיכם, התמודדתם עם משברים ובעיקר, לא ויתרתם לעצמכם. כל הכבוד. סיימתם את לימודיכם ומוענקת לכם בזאת הדיפלומה בימים קשים ומורכבים. ימים בהם המדינה והחברה כולה, שרויים במלחמה ובחוסר וודאות. ימים בהם הגורל של כולנו משותף, והכאב והדאגה פוקדים כל בית.

בתקופה זו ויותר מתמיד, חוסנה של החברה הישראלית טמון בחיזוק המשק הישראלי ובחיזוק הכלכלה. בטוחה אני כי לימודי ההנדסאים סיפקו לכם את המפתח להשתלב בתעשייה, להיות שותפים לחיזוק ולתמיכה בכלכלה המקומית. ברצוני להודות לראשי המגמות, לסגל המרצים ולצוות המנהלה, על עבודתו המקצועית והמסורה לאורך כל הדרך, ועל השותפות החזקה במשימה למימוש חזון ויעדי המכללה."

בין ברכה לברכה ההרכב המצוין מתזמורת "מיתרי הגליל" הפליא בנעימות קלאסיות מרגשות במיוחד. במהלך הערב גם המרצה, ג'סיקה שלאין ניגנה את הנעימה הקלאסית 'אינתא עומרי' וזכתה לתשואות רמות.

ראשי כל מגמות ההנדסה במכללה

מיו"ר הועד המנהל, אורי קידר נבצר מלהשתתף בטקס, אורי לא ויתר ושיגר לבוגרים ברכה: "הזורעים בדמעה ברינה יקצורו". בסיום הלימודים זה הזמן לשמוח. זאת רק תחילת הדרך. מצפים לכם עוד אתגרים רבים, צבירת ניסיון מעשי ומקצועי. המכללה תעמוד תמיד לרשותכם בהכשרות להמשך התפתחותכם המקצועית."

סגן ראש העיר נוף הגליל, דוד שינאן, ברך את הבוגרים ואיחל להם הצלחה רבה, שינאן אף הזמין אותם להשתלב בעבודה מכובדת בעשרות המפעלים והחברות באזור התעשייה ציפורית.

ד"ר ריטה חורי, חברת הוועד המנהל ברכה: זהו יום מיוחד ומרגש, שבו אנו חוגגים את סיומו של מסע ארוך ומאתגר, מלא בלמידה, השקעה והתפתחות אישית ומקצועית. ברצוני להתחיל ולברך את הגיבורים האמיתיים של היום הזה – אתם, הסטודנטים המדהימים. הייתם הנחושים, המסורים והאמיצים שהשקיעו את כל כולם בשנים האחרונות. עמדתם באתגרים, פתרתם בעיות מורכבות, עבדתם קשה והראיתם לכולם שאפשר להצליח, בזכות עבודה קשה והתמדה.

כל אחד ואחת מכם הגיע להישג זה בזכות הכישרון, המאמץ והנחישות האישית. על כך מגיע לכם כל הכבוד וההערכה. כל דלת שתיפתח בפניכם תהיה תוצאה של המאמץ והנחישות שלכם. אני מאחלת לכם הצלחה רבה בכל מה שתבחרו לעשות, שתמשיכו להתפתח, לגדול ולפרוח. שתצליחו בכל אשר תלכו, ותמיד תזכרו את הבית החם והאוהב שהשארתם כאן במכללה".

בשם הבוגרים ברך חיים דדון, בוגר מגמת תוכנה ומתרגל במכללה שאמר, "מבקש לציין לשבח את המכללה ואנשיה ולהודות להם על התמיכה שקיבלנו ועל האווירה המשפחתית והנעימה, על האוזן הקשבת שנתנו לנו, על שהגענו עד הלום."

בשם ראשי המגמות ברך ד"ר אליאס איסחאק, ראש מגמת מכשור רפואי, "היום אנחנו חוגגים את סיום הלימודים. בוגרי מכללת נוף הגליל, זהו ציון דרך המסמל לא רק את סיום הלימודים האקדמיים, אלא גם את תחילת הפרק חדש בחייכם, פרק שבו תיישמו כל אשר למדתם ותמשיכו לצמוח, להתפתח מקצועית בחברה פרטית ואישית. המקצוע של כל אחד ואחד מכם רכש במהלך שנות הלימודים הוא לא רק אמצעי לתעסוקה ופרנסה, אלא גם כלי ליצירת שינוי, המסייע בבניית עתיד טוב יותר, מקצועית, חברתית וכלכלית.

הידע שרכשתם והחוויות שעברתם, כולם יחד, מעניקים לכם את היכולת להשפיע ולבנות חברה טובה וצודקת יותר, עתיד ורוד יותר. בוגרות ובוגרים יקרים העולם מחכה לכם. אתם יוצאים היום לדרך חדשה רווית אתגרים ודילמות, אבל מצד שני, יוצאים חמושים בידע, בניסיון ובערכים שרכשתם.

אנחנו מאמינים בכם, גאים בכם ומאחלים לכם הצלחה רבה בכל אשר תבחרו לעשות. תודה לכם. שבחרתם במכללת נוף הגליל והאמנתם בדרך, שלנו אנו תקווה שהצלחנו להציע לכם חממה אקדמית מחבקת, מטפחת ומגבה, סביבה חברתית מבינה ותומכת. תרשו לי להודות בשמכם להנהלת המכללה על התמיכה הבלתי מתפשרת ועל השקעה בלתי נלאית, בפיתוח תוכניות הלימוד וביצירת סביבה לימודית וחברתית תומכת ומכילה."

לצד הדיפלומה קיבלו הסטודנטים לראשונה חוברת מקצועית מרשימה עם שמות הבוגרים, הפרויקטים ומהווי המגמות. בתום הטקס העניקו עובדי המכללה עציץ אישי לכל ראש מגמה עם ברכה להמשך צמיחה ופריחה.

דן ליאורי:
Related Post